چهارشنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: 30 هزار زندانی در زندان کالیفرنیا از روز دوشنبه در اعتراض به وضعیت زندانیان انفرادی در سیستم زندان‌های کالیفرنیا اعتصاب غذا کرده‌ و بزرگترین اعتصاب غذای تاریخ این زندان را رقم زده‌اند.

اعتصاب غذا

براساس گزارش NBC، مقامات زندان کالیفرنیا اعلام کردند که زندانیان دو سوم 33 زندان کالیفرنیا به همراه تمامی زندانیان زندان‌های خصوصی وابسته روز دوشنبه از خوردن صبحانه و نهار خودداری کردند.

مقامات این حرکت را تا زمانی که این زندانیان از خوردن 9 وعده غذایی خودداری کردند،‌ اعتصاب غذا ننامیدند. بیش از دو هزار و 300 زندانی نیز از رفتن به سر کارها یا کلاس‌هایشان خودداری کرده‌اند.

دلیل اعتصاب غذای این زندانی‌ها درخواست برای بهبود وضعیت زندانیانی است که در سلول انفرادی به سر می‌برند. این زندانیان در درخواست خود اعلام کرده‌اند کالیفرنیا 12 هزار نفر را در زندان‌های انفرادی محبوس کرده‌است که بیش از سه هزار نفر از آنها به حبس ابد انفرادی محکوم هستند. این سلول‌ها از پنجره،‌هوای آزاد و نور خورشید بهره‌ای نبرده‌است. این درحالی است که سازمان ملل استفاده از سلول انفرادی بیش از 15 روز را شکنجه دانسته و آن را محکوم می‌کند.

زندانی‌ها در بیانیه خود پنج درخواست را بیان کرده‌اند،‌از جمله خواستار پایان بخشیدن به تنبیه‌های گروهی و سواستفاده‌های مدیریتی فراهم آوردن غذای کافی و مغذی و ایجاد و توسعه برنامه‌‌ریزی‌های سازنده و ‌پایان دادن به حبس‌های انفرادی طولانی‌ مدت شده‌اند.

آمار غیررسمی از این اعتصاب غذا نشان می‌دهد تعداد شرکت‌کنندگان در آن بسیار بیشتر از شرکت‌کنندگان در اعتصاب غذای سال 2011 است. در آن سال 11 هزار و 600 زندانی به دلایلی مشابه اعتصاب غذا را آغاز کردند.

کد خبر 222684
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز