همشهری آنلاین: کارمندان دولت در یونان در اعتراض به طرح آتن جهت کاهش مشاغل - ضابطه‌ای تعیین شده از سوی وام دهندگان بین المللی یونان- برای دومین روز دست به اعتصاب کاری زدند.

یونان

به گزارش پرس تی وی، اعتصاب روز سه شنبه (۱۸ تیر، ۹ جولای) کارمندان یونانی بعد از این برگزار شد که وام دهندگان این کشور با پرداخت ۶.۸ میلیارد یورو از بسته کمک مالی به یونان موافقت کردند.

معترضان بابت شرط قید شده از سوی وام دهندگان خارجی یونان مبنی بر انتقال و اخراج هزاران کارمند برای دریافت کمک‌های مالی خشمگین هستند.

وزرای دارایی منطقه یورو روز دوشنبه تصمیم گرفتند که با توصیه‌های گروه موسوم به ترویکا - متشکل از اتحادیه اروپا، بانک مرکزی اروپا و صندوق بین المللی پول - برای پرداخت وام‌های کمکی به یونان موافقت کنند.

با وجود این، یونان به منظور دریافت کمک‌های مالی تصویب شده، باید ۱۲۵۰۰ کارمند دولت را از جمله نیروهای پلیس، آموزگاران و نیروهای امنیتی مدارس آتن، تا پایان سال جاری میلادی به جایی دیگر انتقال داده یا اخراج کند.

جدیدترین وام داده شده به یونان بخشی از کمک مالی ۱۱۰ میلیارد یورویی (۱۴۵ میلیارد دلار) است که در ماه می ۲۰۰۵ از سوی گروه ترویکا تصویب شد.

یک بسته نجات ۱۳۰ میلیارد یورویی (۱۷۰ میلیارد دلاری) نیز در فوریه ۲۰۱۲ به تصویب رسید.

کشور یونان محور بحران بدهی در منطقه یورو بوده است و اکنون پنجمین سال رکود اقتصادی را پشت سر می‌گذارد. تدابیر ریاضتی در یونان باعث بیکاری حدود نیم میلیون نفر شده است.

کد خبر 222592
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز