همشهری آنلاین: دادستان عمومی و انقلاب تهران از افتتاح مجتمع بین‌المللی جرائم و دعاوی علیه آمریکا بعد از ماه مبارک رمضان خبر داد.

عباس جعفری‌دولت آبادی در مراسم تودیع و معارفه سرپرست دادسرای ناحیه 31 تهران (جرائم یارانه‌ای)، اظهار کرد: در دادستانی تهران رسیدگی به مسائل بین‌المللی از جمله نیابت‌های قضایی، استرداد‌ها و رسیدگی به اتهامات اتباع خارجی و رسیدگی به دعاوی اتباع ایرانی علیه اتباع خارجی به صورت پراکنده انجام می‌شد و ما تصمیم گرفتیم که این پراکندگی را از بین ببریم.

وی تصریح کرد: به ریاست قوه قضاییه پیشنهاد دادیم که مجتمع بین‌المللی جرائم و دعاوی علیه آمریکا که هم شامل دادسرا و دادگاه است را ایجاد کنیم تا به طور متمرکز به این مسائل رسیدگی کنیم.

به گزارش ایسنا، جعفری‌دولت‌آبادی با بیان اینکه رسیدگی به استردادها در عرصه بین‌المللی و رسیدگی به دعاوی اتباع خارجی و اقدامات آن‌ها و ادعای اتباع ایرانی علیه کشورهای خارجی به‌ویژه آمریکا از جمله اهداف تشکیل این مجمتع بوده است، ادامه داد: از نمونه اینگونه پرونده‌ها می‌توان به مورد اخیری که در رسانه‌ها منتشر شده بود مبنی بر طرح دعوی یک تبعه ایرانی علیه آمریکا اشاره کنیم.

وی خاطرنشان کرد: با تشکیل این مجتمع موافقت شد و رییس آن منصوب شده است و بعد از ماه رمضان آن را افتتاح خواهیم کرد.

کد خبر 222456
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز