همشهری آنلاین: آیت الله مظاهری مرجع تقلید گفت: برخی از اشخاص تندرو در رسانه‌ها و جراید، با مطالب تفرقه‌انگیز خود و تبدیل روزنامه به فحش‌نامه مرتّباً به اختلافات دامن می‌زنند و تحلیل‌های غلط و بی‌ربط می‌دهند، ولی من به آن‌ها می‌گویم شما را به خدا فحش دادن و تهمت زدن و خط و نشان کشیدن بس است دیگر.

آیت الله العظمی حسین مظاهری

به گزارش همشهری آنلاین، حجت‌الاسلام والمسلمین رستگاری به نمایندگی از سوی رییس جمهور منتخب با آیت‌الله مظاهری مرجع تقلید و رئیس حوزه علمیه اصفهان دیدار و گفتگو کرد.

آیت‌الله حسین مظاهری در دیدار نماینده حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی، با تاکید بر رفع تفرقه و تبدیل اختلافات به رفاقت و هم‌دلی در راستای حلّ مشکلات کشور گفت: امروز همه گروه‌های وفادار به اسلام و انقلاب اسلامی اعم از اصلاح‌طلبان و اصول‌گرایان و سایر اقشار باید به شکل دستی واحد برای برطرف ساختن معضلات مختلف درآیند تا شیرینی انتخابات و شیرینی نظام جمهوری اسلامی، هرچه بیشتر به کام ملّت ریخته شود و اگر اختلافات و اختلاف‌افکنی‌ها ادامه یابد، این امر محقَّق نخواهد شد زیرا اختلاف و تفرقه، اولین و مهم‌ترین مانع هر کار بزرگ است.

آیت‌الله مظاهری با انتقاد شدید از کسانی که با تحلیل‌ها و سخنان خلاف شرع و خلاف عقل، به دنبال استمرار اختلافات، و ایجاد تفرقه‌ها و دشمنی‌ها هستند، گفت: برخی از اشخاص تندرو در رسانه‌ها و جراید، با مطالب تفرقه‌انگیز خود و تبدیل روزنامه به فحش‌نامه مرتّباً به اختلافات دامن می‌زنند و تحلیل‌های غلط و بی‌ربط می‌دهند، ولی من به آن‌ها می‌گویم شما را به خدا فحش دادن و تهمت زدن و خط و نشان کشیدن بس است دیگر! بیایید همه و همه دست به دست هم بدهیم و با کمک به رییس جمهور منتخب و حمایت از او، اجازه دهیم تا با روش اعتدال، برای این همه مشکلات اساسی کشور و مردم، فکری کنند و اقدامی انجام شود.

وی با اشاره به شعار «اعتدال» که از سوی رئیس جمهور منتخب مطرح شده است، گفت: شعار اعتدال که امروز ملّت ایران، رییس جمهور منتخب را با این واژۀ شیوا شناخته و می‌شناسد، کلمۀ مقدّسی است که اساساً در ذات و عمق معنای جمهوری اسلامی هم مستتر است و امیدواریم رییس جمهور منتخب، هرچه بیشتر این شعار را در مقام عمل تثبیت نمایند.

آیت‌الله مظاهری، عملی شدن شعار اعتدال را وابسته به دو عنصر سعۀ صدر و مشورت در امور دانسته و تأکید کرد: حفظ و تعمیق هرچه بیشتر اعتدال اگرچه کاری مشکل و همراه با موانع فراوان است، امّا حقیقتاً کاری لازم و ضروری در عرصۀ مدیریّت کشور است که با توکّل به ذات اقدس الهی و توسّل به حضرات معصومین «سلام‌الله‌علیهم» خصوصاً حضرت ولی‌عصر«ارواحنافداه» امکان‌پذیر خواهد شد.

وی از سعۀ صدر و صبر و استقامت در مقابل مخالفان خصوصاً تفرقه‌افکنان و افرادی که همیشه تمایل به وجود بحران و اختلاف و نقار بین مسئولان دارند، به عنوان اولین عنصر اعتدال یاد کرد و دومین عنصر اعتدال را مشورت با افراد صالح و آگاه و پخته و خیرخواه دانست.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: افراد خیرخواه و دارای فکر، چه در میان اصولگرایان و چه در میان اصلاح‌طلبان و چه در میان سایر گروه‌هایی که به اسلام و انقلاب علاقه‌مند و وفادار هستند و دلشان برای نظام جمهوری اسلامی می‌تپد و می‌خواهند که این نظام بدون بحران و مشکل پیشرفت کند، وجود دارند و من عقیده دارم اگر رییس جمهور منتخب به دور از هیاهو و سر و صدای رسانه‌ای، یک اطاق فکر و مشورت دائمی برای خود تشکیل دهند مطمئنّاً اشخاص صالح و شایسته‌ای که بتوان به خوبی از اندیشه‌های خیرخواهانه و راهبردها و برنامه‌های آنان برای حلّ مشکلات مردم و کشور استفاده کرد، کم نیستند.

آیت الله مظاهری با یادآوری اینکه مردم از ارتباط صمیمانۀ ارکان نظام و هم‌دلی آنان، خشنود و امیدوار خواهند شد، تصریح کرد: مردم که پشتوانۀ اصلی انقلاب و حکومت هستند، ولو اینکه از نظام و مسئولان به سبب وجود مشکلات مختلف اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی، گله‌مند باشند امّا رهبری و جایگاه ولایت‌فقیه را که محور نظام و حکومت است دوست دارند و آن را مورد توجّه خود قرار می‌دهند، چنان‌که همۀ گروه‌های سیاسی اعمّ از اصلاح‌طلب و اصول‌گرا و سایرین، تقویت هرچه بیشتر رهبری نظام جمهوری اسلامی را به عنوان یک امر مسلّم پذیرفته‌اند و حقیقتاً آن را قبول دارند و از این رو رابطۀ حسنه میان رییس جمهور و مقام معظّم‌رهبری را هرچه گسترده‌تر باشد، تأیید و تحسین می‌کنند و آن را مایۀ آرامش خود می‌دانند، چنانکه دشمنان و مخالفان نظام اسلامی هم از کوچکترین اختلاف میان رییس جمهور و رهبری سوء استفاده کرده و خشنود می‌شوند و افراد تندرو هم این‌گونه مسائل را بهانه‌ای برای خدشه‌دار کردن محبوبیّت و جایگاه رییس جمهور قرار خواهند داد.

آیت‌الله مظاهری از مشکل اقتصاد به عنوان یکی از اساسی‌ترین معضلات فعلی کشور و دولت نام برد و افزود: اکنون تنگناها و مشکلات اقتصادی به شدّت مردم را رنج می‌دهد و باید برای رفع آن، اقدام جدّی و اساسی انجام شود. اکنون برخی از بیماران سرطانی و یا سایر بیماری‌های مزمن، به خاطر عدم دسترسی به دارو و یا افزایش سرسام‌آور قیمت دارو تن به مرگ داده‌اند و خود را آمادۀ مرگ کرده‌اند چنان‌که بسیاری از خانواده‌ها برای تأمین مایحتاج ضروری و اولیّۀ زندگی آبرومندانه، دچار مشکلات و آسیب‌های فراوان هستند و این وضع موجب شرمندگی همۀ ما در مقابل این مردم خوب و متدیّن و از خود گذشته است و چنین وضعی علامت رشد و پیشرفت کشور نیست و در شأن نظام جمهوری اسلامی و ملّت ایران هم نیست.

وی از معضلات اقتصادی به معنای عامّ آن، به عنوان یکی از عوامل خدشه به نظام جمهوری اسلامی یاد کرد و گفت: مشکلات اقتصادی به نظام و اعتماد مردم لطمۀ جدّی زده است و اگر همین‌طور ادامه و استمرار پیدا کند، اصل نظام اسلامی را هم دچار آسیب خواهد کرد.

وی مشکل تحریم‌ها را به عنوان یکی دیگر از مشکلات اساسیِ فعلی دانست و تأکید کرد: مسئلۀ روابط حسنه با دنیا و تعامل سازنده با کشورها باید حل شود. جمهوری اسلامی اگرچه به سبب اتّکاءِ به توحید و محوریّت دین و حضور و حمایت مردم، مصداق «یعلوا و لا یُعلی علیه» است و تحت سیطره و زورگویی مستکبران واقع نخواهد شد، ولی اساساً هیچ‌گاه به دنبال جنگ‌افروزی و اختلاف و دعوا و قهر و قطع رابطه با دنیا نبوده و نخواهد بود. امروز مسئلۀ تحریم‌ها باعث ایجاد یک سلسله مشکلات مختلف دیگر هم شده است و بنابراین باید هرچه زودتر حلّ و فصل شود ولی باید بدانیم که بعضی‌ها که اهل اختلاف و تفرقه هستند نمی‌خواهند و نمی‌گذارند که این مسئله به سامان برسد.

آیت‌الله مظاهری از فساد اداری به عنوان سومین مشکل اساسی در وضع کنونی نام برد و گفت: مسئلۀ فساد اداری و این‌که کارها و امور مردم در ادارات و سازمان‌ها تحت شرایط سخت و غیرقابل قبول و زیر سیطرۀ کاغذبازی‌ها و پارتی‌‌بازی‌ها و سایر مشکلات است، مسئله‌ای است که مردم برای اصلاح آن به طور جدّی از مسئولان و خصوصاً رییس جمهور به عنوان رییس قوۀ مجریۀ کشور، مطالبه و درخواست دارند.

آیت‌الله مظاهری از فساد اخلاقی به عنوان چهارمین مشکل و امّ‌المصائب کشور نام برد و گفت: معضل فساد فرهنگی و اخلاقی ریشۀ سایر معضلات است و باید گفت که مشکلات دیگر از آن سرچشمه می‌گیرد.

منبع : پایگاه اطلاع رسانی آیت العظمی مظاهری

کد خبر 222365
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز