مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: رییس مرکز تحقیقات سازمان پزشکی قانونی با بیان اینکه در دهه 80، 241 هزار تن از مردم جان خود را در تصادفات از دست داده‌اند، گفت: 15 برابر این عدد را مصدومان تصادفات تشکیل می‌دهند.

به گزارش ایسنا، دکتر خدادوست صبح امروز در مراسم آیین رونمایی از کتاب قربانیان حوادث رانندگی دهه ۸۰ از نگاه آمار با بیان اینکه این مراسم تنها رونمایی از یک کتاب نیست، گفت: بلکه این مراسم رونمایی از یک تفکر جدید است که بدون اغراق با حضور ریاست سازمان پزشکی قانونی محقق شد.

وی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت‌های آماری یک سازمان در حوزه‌های مختلف آسیب‌های اجتماعی و حوادث می‌تواند دستگاه‌ها را در برنامه‌ریزی دقیق و بهتر یاری کند، گفت: با حمایت رییس سازمان پیش از این کتاب «سیمای مرگ» در دهه ۸۰ با محوریت "مرگ‌های غیرطبیعی" تدوین شد که بسیار مورد توجه همگان قرار گرفت که در بررسی‌ها مشخص شد اولین علت مرگ غیرطبیعی افراد، حوادث ترافیکی است.

رییس مرکز تحقیقات سازمان پزشکی قانونی با اشاره به استقبال پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی در انجام مطالعه متمرکز آمارهای تصادفات، گفت: برهمین اساس مطالعه متمرکز آماری تصادفات در دستور کار مرکز تحقیقات قرار گرفت و در تلاشی بی‌وقفه و با کمک گرفتن از بیش از ۷۰ نیروی ستادی و استانی پزشکی‌قانونی، این پروژه عظیم به سرانجام رسید.

مردم در تصادفات بیشتر از شهدا کشته می‌شوند

خدادوست در ادامه سخنان خود رونمایی از این کتاب را پروژه عظیم عنوان کرد و گفت: براساس آمارهای تهیه‌شده در ۱۰ سال گذشته تعداد کشته‌های تصادفات ۱۲ درصد بیش از شهدای جنگ تحمیلی است.وی با بیان اینکه هر چند حوادث ترافیکی یک حادثه و اتفاق ناگهانی است، اما می‌توان با برنامه‌ریزی درست از آن پیشگیری کرد، گفت: این کتاب نتیجه یک تلاش بی‌وقفه دو ساله است که در ۵۷۰ صفحه و در ۱۸ سطر تعیین شده است.

به گفته رییس مرکز تحقیقات سازمان پزشکی‌قانونی، تعیین نوع وسایل نقلیه، نقش عابران پیاده، نقش موتورسواران، جنس، نوع خودرو، عامل مرگ و ... از محورهای مورد مطالعه در این کتاب است. رییس مرکز تحقیقات سازمان پزشکی قانونی با بیان اینکه در دهه ۸۰، ۲۴۱ هزار تن از مردم جان خود را در تصادفات از دست داده‌اند، گفت: ۱۵ برابر این عدد را مصدومان تصادفات تشکیل می‌دهند.

کد خبر 222357

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز