اتحادیه جهانی حفاظت از طبیعت (IUCN) در بیانیه‌ای اعلام کرد که امسال (2013) در کنفرانس جهانی شهرهای سازگار، موضوع مهم ارزش گسترش فضاهای سبز برای کمک به ادامه حیات شهرها در شرایطی سالم‌تر مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

تأکید اتحادیه حفاظت از طبیعت برگسترش فضای سبز

به گزارش ایسنا، اجلاس جهانی شهرهای سازگار در سال‌جاری میلادی با هدف نمایش پیشرفت سازگاری فضاهای شهری با چالش‌های زیست‌محیطی و با موضوعات کلیدی‌ای همچون سازگاری با اکوسیستم، جنبه‌های اجتماعی این سازگاری و طراحی‌ها ‌و فناوری‌های سازگار برای شهرها در شهر بن آلمان برگزار شد. در این اجلاس، اتحادیه جهانی حفاظت از طبیعت با همکاری سازمان دولت‌های محلی برای توسعه پایدار (ICLEI)، میزبان کارگاهی با موضوع یکپارچگی تنوع‌زیستی و ارزیابی اکوسیستم در توسعه و طراحی شهری بود. در این اجلاس عنوان شد که شهرها و شهرداری‌ها می‌توانند از ظرفیت اقتصادی موجود در طبیعت به‌عنوان یکی از بخش‌های اساسی در توسعه شهری استفاده کنند.

آنه جنسن، محقق دانشگاه آرهوس دانمارک در این اجلاس با تأکید بر اکوسیستم و تلاش برای دستیابی به زیرساخت‌ سبز و آبی برای سازگاری شهرها، ارزش توسعه فضای سبز را برای افراد شهرنشین تشریح کرد. وی ضمن مطرح کردن موضوع بام‌های سبز در شهرها به‌عنوان ذخیره‌کننده باران‌های محلی که ساخت آن از سال 2011میلادی در شهر کپنهاگ دانمارک الزامی شده است، گفت: بهبود شرایط زندگی، پایداری شهرها، حفاظت از تنوع گونه‌های زیستی، حفظ و ذخیره آب باران، بهبود عایق‌بندی و بهبود کیفیت هوا از ارزش‌های عمده این بام‌های سبز هستند که برای شهروندان به ارمغان می‌آورند.

کد خبر 222254

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز