گروه شهری: معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از برگزاری مراسم با‌شکوه استقبال از‌ماه مبارک رمضان در مکان‌های عمومی نظیر مساجد، بوستان‌ها و سراهای محله در روز 29شعبان (امروز) خبر داد و گفت: این مراسم همراه با برگزاری برنامه‌های آیینی در 4 فرهنگسرا به‌صورت پهنه‌ای و در میدان امام حسین(ع) برگزار خواهد شد.

سید محمدهادی ایازی تصریح کرد: ویژه برنامه‌های استقبال از‌ماه مبارک رمضان در 2بخش برگزار می‌شود؛ بخش نخست مربوط به اجرای مراسم پرفیض قرائت فراز چهل و چهارم صحیفه سجادیه در اماکن عمومی با بهره‌گیری از ظرفیت‌های جشنواره دعا و نیایش شمسه است و بخش دیگر به برگزاری مراسم آیینی استقبال از‌ماه مبارک رمضان با بهره‌گیری از آیین‌های سنتی اقوام در 4فرهنگسرا به‌صورت پهنه‌ای و میدان امام حسین به‌صورت مستقل اختصاص یافته است.

وی با اشاره به برنامه‌های پیش‌بینی شده برای‌ماه مبارک رمضان گفت: بیش از 100 عنوان برنامه در قالب برگزاری جشنواره‌های متنوع شهری، فعالیت فرهنگی، هنری و مذهبی در این‌ماه توسط سراهای محله و هدایت و نظارت مناطق 22گانه همچنین سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه شهرداری تهران در سطح این کلانشهر برگزار می‌شود.

ایازی ادامه داد: تعمیق مفاهیم فرهنگ شهروندی باتکیه بر ارزش‌های دینی و مذهبی، ارتقای نشاط معنوی شهروندان با رویکرد تلطیف فضاهای دینی، ایجاد انس و الفت بین شهروندان با تکیه بر تقویت ارزش‌های دینی و اسلامی و پاسداشت مراسم و مناسبت‌های مذهبی مهم‌ترین اهداف برنامه‌های این‌ماه هستند. معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با تأکید بر استفاده همه جانبه از ظرفیت‌ جشنواره‌های شهری به‌ویژه جشنواره آیینی شمسه در اجرای برنامه‌های‌ماه مبارک رمضان تصریح کرد: در این ایام به تناسب از ظرفیت‌های مردمی شناخته شده در جشنواره‌های مشکات، بام، شکوفا، شمسه، سلامت محله و تسنیم استفاده خواهد شد.

نایب‌رئیس شورای‌عالی فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تهران از برگزاری 220محفل انس باقرآن در مناطق خبر داد و عنوان کرد: با همکاری مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران و مناطق 22گانه در هر منطقه 10محفل انس با قرآن کریم با محوریت تقدیر از فعالان، پیشکسوتان و استعدادهای قرآنی، اهدای قرآن کریم به مساجد و هیئت‌های مذهبی برگزار می‌شود. همچنین برگزاری محافل قرائت و ختم گروهی قرآن در فاصله اذان مغرب تا سحر از دیگر برنامه‌های این ایام به شمار می‌رود.

ایازی در تشریح ویژه‌برنامه‌‌های آیینی و مذهبی تکریم‌ماه مبارک رمضان از زمان افطار تا سحر تحت عنوان «نردبان آسمان» گفت: اقامه نماز جماعت، سفره‌های افطاری و اطعام، مراسم‌ ختم گروهی قرآن مجید، ادعیه، سخنرانی و گفت‌وگو، پاسخ به شبهات، اجرای سرود و تواشیح، تجلیل و تشویق روزه‌اولی‌ها در مساجد، حسینیه‌ها، مراکز فرهنگی نظیر خانه‌های محله، خانه‌های فرهنگ و فرهنگسراها، بوستان‌های محلی و منطقه‌ای در طول‌ماه مبارک رمضان برگزار و بخش متمرکز این برنامه در 2محل میدان امام حسین(ع) و برج میلاد به‌مدت 30شب انجام خواهد شد.

وی از مشارکت گسترده شهرداری تهران در برگزاریبیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم خبر داد و افزود: فعالیت‌های شهرداری تهران در این نمایشگاه تحت عنوان «همراه رمضان» انجام خواهد شد.

کد خبر 222230
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز