گروه اجتماعی: به‌دنبال درج مطلبی در همشهری 7خردادماه امسال با تیتر «دردسرهای تغییر زمانبندی ثبت‌نام مدارس»، مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش توضیحاتی در این‌باره ارسال کرده که عینا به شرح زیر است:

«عطف به مطلب مندرج در آن روزنامه مورخ92.3.7با عنوان «دردسرهای تغییر زمانبندی ثبت‌نام مدارس» موارد ذیل را به اطلاع می‌رساند: تغییر زمان ثبت‌نام از 15خرداد به 5خرداد از طریق سایت الکترونیک حوزه ستاد به ادارات کل استان‌ها و به تبع آن به ادارات آموزش و پرورش مناطق و شهرستان‌ها و واحدهای آموزشی اطلاع‌رسانی شد.

ناظرینی برای نظارت بر ثبت‌نام در سراسر کشور مناطق تهران سازماندهی و جهت بازرسی‌های موردی و سرزده به واحدهای آموزشی اعزام شدند. تعداد 7 شماره تماس مستقیم ستاد مرکزی نظارت بر ثبت‌نام دانش‌آموزان مستقر در وزارت آموزش و پرورش و به ادارات کل استان‌ها و شهرستان‌ها و مناطق و واحدهای آموزشی اطلاع‌رسانی شد تا پاسخگوی مراجعین تلفنی باشند. درهمین راستا مشخصات و شماره تماس دبیران ستاد نظارت بر ثبت‌نام دانش‌آموزان مناطق شهر تهران، اداره کل شهرستان‌های استان تهران و استان‌های کشور هم به نحو مقتضی به عموم مردم اطلاع‌رسانی شده است.»

توضیحات همشهری:

در گزارش همشهری به تغییر یکباره زمان آغاز ثبت‌نام دانش‌آموزان اشاره شده بود و اینکه برخی دبستان‌های دولتی عادی از اواخر فروردین‌ماه اقدام به پیش‌ثبت‌نام از دانش‌آموزان کرده‌اند تا به این روش که معمولا در مدارس غیردولتی برای دریافت شهریه بیشتر انجام می‌شود، بتوانند با ثبت‌نام مشروط از پدران و مادران دانش‌آموزان مبلغ یا تعهد بیشتری برای به‌اصطلاح کمک‌های داوطلبانه دریافت کنند.

همچنین از بی‌دقتی مسئولان در شروع زمان ثبت‌نام انتقاد شده بود زیرا از 15تا 18خرداد‌ماه مدارس تعطیل بودند و ‌ای کاش مسئولان پیش از تعیین زمان آغاز ثبت‌نام نگاهی به تقویم می‌کردند. از طرفی موضوع ثبت‌نام در حالی 10روز زودتر از موعد اعلام شده شروع شد که هنوز کارنامه خرداد‌ماه دانش‌آموزان داده نشده بود و عملا امکان ثبت‌نام بدون ارائه کارنامه به مدرسه جدید وجود نداشت. از سوی دیگر برخی مدارس از آغاز زودهنگام ثبت‌نام اطلاعی نداشتند و به مراجعان اعلام می‌شد از 18خرداد شروع می‌شود. به هر روی در توضیحات وزارت آموزش و پرورش به مسائل و مشکلات مطرح شده در گزارش همشهری پاسخی داده نشده و فقط کلی‌گویی شده است.

کد خبر 221811
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز