جمعه ۱۴ تیر ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: محمد البرادعی در واکنش به عزل محمد مرسی از سوی ارتش مصر تاکید کرد که طرح نقشه راه اعلام شده از سوی وزیر دفاع مصر همان تصحیح روند انقلاب بزرگ 25 ژانویه بود.

البرادعی

به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه المصری الیوم، محمد البرادعی، هماهنگ کننده جبهه نجات ملی در پی انتشار بیانیه‌ نیروهای مسلح مصر اعلام کرد که طرح نقشه‌ای که بر سر آن توافق شد همان تصحیح روند انقلاب بزرگ 25 ژانویه و در جهت پاسخ به خواسته‌های مردم بزرگ مصر بود.

وی افزود: این طرح نقشه تحقق خواسته اصلی در انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری را تضمین می‌کند که در آن قانون اساسی تغییر می‌یابد تا با یکدیگر توافق کنیم.

وی خاطرنشان کرد: این طرح نقشه آغاز عملیات آشتی ملی را در بر می‌گیرد و امیدوارم که این طرح سرآغازی برای از سرگیری انقلاب 25 ژانویه‌ای باشد که مردم جان خود را به خاطر آن دادند.

عمرو موسی، رئیس حزب کنگره و از مخالفان مرسی اعلام کرد که رایزنی‌ها برای تشکیل دولت جدید مصر آغاز شده است.

وی به خبرنگاران گفت: اتفاقاتی که افتاد پایان نظام مرسی است و رایزنی‌ها برای اجرای طرحی که وزیر دفاع مصر اعلام کرد که منجر به تعطیل شدن اجرای قانون اساسی می‌شود، آغاز شده است و کمیته‌ای برای بازنگری در تغییرات پیشنهادی در قانون اساسی تشکیل شده و روند تشکیل دولتی شایسته سالار، قوی و قادر به اداره مرحله کنونی آغاز شده است.

همچنین کمیته هماهنگی 30 ژوئن اعلام کرد که رفتن محمد مرسی پایان راه نیست بلکه لحظه‌ای تاریخی است و هرگز وقایع 11 فوریه 2011 تکرار نخواهد شد و ما همچنان در میدان‌ها تا تحقق کامل خواسته‌های مردم خواهیم بود.

این کمیته اخبار منتشر شده از سوی سایت اخوان المسلمین مبنی بر جدایی 31 عضو کمیته هماهنگی 30 ژوئن را تکذیب کرد.

کد خبر 221790
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز