جمعه ۱۴ تیر ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: فدراسیون فوتبال کره‌جنوبی با اعلام بازی دوستانه با ایران در شهریور ماه می گوید کره‌ای ها می خواهند در بازی برابر ایران انتقام دو شکست خود در انتخابی جام‌جهانی 2014 را بگیرند.

ایران کره جنوبی

به گزارش ایسنا، قرار است کره جنوبی و ایران 15 شهریور در یک بازی دوستانه به مصاف هم بروند. فدراسیون فوتبال کره جنوبی روز گذشته اعلام کرد تیم ملی این کشور 15 شهریور در یکی از بازیهای در "روز فیفا" به مصاف هم خواهند رفت. فدراسیون فوتبال کره اعلام کرد مکان این بازی دوستانه هنوز قطعی نشده است و در روزهای آینده اعلام خواهد شد.

یکی از مسئولان فدراسیون فوتبال کره جنوبی درباره بازی دوستانه با ایران گفت: واقعا نمی‌توانستیم تا تیمی را از قاره آمریکا جنوبی یا اروپا برای بازی دوستانه در ماه سپتامبر (شهریور) پیدا کنیم، زیرا تیم های اروپایی و آمریکایی در آن زمان سرگرم بازی‌های خود در مقدماتی جام جهانی هستند. ما ایران را انتخاب کردیم، زیرا می‌خواهیم انتقام شکست هایمان در انتخابی جام‌جهانی را از آنها بگیریم.

تیم ملی ایران در هر دو دیدار خود در انتخابی جام جهانی 2014 برزیل موفق شد کره جنوبی را با نتیجه یک بر صفر شکست دهد. اما هر چند ار بازی کسل کننده کره‌ای ها انتقادهای زیادی شد، اما این تیم توانست در کنار ایران یکی از تیم‌های صعود کننده به جام جهانی 2014 باشد.

دو تیم در حالی قرار است در شهریور ماه دیدار دوستانه‌ای برگزار کنند که بازی آخر دو تیم در اولسان در انتخابی جام جهانی پر از حاشیه‌های مختلف بود. علاوه بر جنگ لفظی بین سرمربیان و بازیکنان دو تیم، زمانی که بازیکنان تیم ملی ایران مشغول شادی صعود به جام جهانی بودند هواداران کره‌ای با پرتاب بطری خشم خود را از پیروزی تیم ملی ایران اعلام کردند .

کره جنوبی در تازه‌ترین رده بندی فیفا با سه پله نزول در رده 43 و ایران با 15 پله صعود در رده 52 جهان قرار دارند.

کره‌ جنوبی قرار است پیش از بازی دوستانه با ایران یک بازی دوستانه نیز با پرو انجام دهد.

کد خبر 221771
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز