جمعه ۱۴ تیر ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: شهرام ناظری خواننده "آتش در نیستان" گفت: تجربه نشان داده زمانی که هنرمند اثر تازه و خلاقانه‌ای را به مخاطب ارائه می‌کند، مردم آرام آرام با او همراه می‌شوند و این همراهی برای هنرمند بهترین تشویق و دلگرمی را به وجود می‌آورد.

ناظری

شهرام ناظری خواننده آثار ماندگار موسیقی ایران با بیان این مطلب در توضیح تازه‌ترین کنسرت خود در گفتگو با مهر گفت: در تازه‌ترین اجرای خود مروری بر گذشته دارم و آثاری را که مردم طی 30 سال با آن همراه بودند و زندگی کردند، اجرا می‌کنم.

خواننده آثار ماندگاری از شاهنامه فردوسی در ادامه درباره دلایل اجرای آثار قدیمی گفت: در طول سه دهه گذشته تمام تلاشم این بود که موسیقی نو و خلاقانه‌ای را به مردم ارائه دهم البته انتقادهایی هم بر من وارد بود از این نظر که چرا مروری بر آثار قدیمی نمی‌کنم.

شوالیه آواز ایران افزود: به طور کلی از بازخوانی آثار گذشته پرهیز داشتم حتی اگر آثار خودم باشد. اصولا من خواننده آهنگ‌های شنیده نشده هستم نه بازگو کننده آثار تکراری؛ چراکه تجربه نشان داده زمانی که هنرمند اثر تازه و خلاقانه ای را به مخاطب ارائه می کند، مردم آرام آرام با او همراه می شوند و در سایه این همراهی است که دلگرمی سراغ هنرمند می‌آید و در نهایت این مردم هستند که قضاوت درستی درباره اثر می‌کنند.

خواننده قطعه به یادماندی "در گلستانه" همچنین تاکید کرد: قضاوت درست در لحظه به عهده کارشناسان موسیقی و در انتها با اجتماع و تاریخ است به همین دلیل پس از اجرایی که با گروه موسیقی "دوستی" با همراهی استاد علیزاده و همچنین اجرای رپرتوار مقامی فردوسی که اثر سنگینی بود، داشتم اکنون وقت آن رسیده بود که به درخواست مردم مروری بر آثار گذشته داشته باشم.

شهرام ناظری در ادامه با اشاره به قطعاتی که اجرا خواهد شد، گفت: برخی از آثار از آلبوم‌های قدیمی و قطعاتی چون "آتش در نیستان"، "اندک اندک" ،"لولیان"، "مولویه" و بخشی دیگر مروری بر موسیقی مقامی کردی خواهد بود.

شهرام ناظری شوالیه آواز ایران که افتخارات بزرگ بین المللی را برای هنر ایران به ارمغان آورده است و در جشن "موسیقی ما" نیز مورد تقدیر قرار گرفته است در پایان با بیان این مطلب که اینگونه برنامه‌ها (جشن موسیقی ما) می تواند در تشویق جوانان موسیقی موثر باشد، ضمن تذکر و هشدار به مجریان این برنامه به دلیل عدم حضور کارشناسان واقعی موسیقی ایران گفت: اگر قرار باشد خط و مشی اهداف هنری و موسیقایی بدون حضور و نظرخواهی استادان و صاحب‌نظران که سال‌ها برای دفاع از موسیقی و هنر قلم زده و جنگیده‌اند و یا آثار ماندگاری را به وجود آورده‌اند و در زمینه تحقیقات بدون هیچ حمایتی به نتایج ارزنده ای رسیده‌اند، تبیین شود قطعا راه به جایی نمی‌برند.

شهرام ناظری از 14 تا 17 تیرماه در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران کنسرت دارد.

کد خبر 221767
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز