همشهری آنلاین: نشست اضطراری سران جامعه کشورهای امریکای جنوبی اوناسور با حضور شش رئیس جمهور منطقه به منظور موضع گیری مشترک کشورهای این منطقه در برابر توهین چند کشور اروپایی، در بولیوی برگزار می‌شود.

morales

به گزارش واحد مرکزی خبر، روسای جمهور آرژانتین، اروگوئه، اکوادور، بولیوی، سورینام و ونزوئلا اعلام کردند در این نشست حضور خواهند داشت. سران دیگر کشورهای منطقه نیز در ساعات اینده نمایندگان خود را برای شرکت در این نشست مشخص خواهند کرد. رودریگز اراکه دبیرکل جامعه کشورهای امریکای جنوبی نیز در این نشست حضور دارد.

این نشست اضطراری در واکنش به اقدام کشورهای ایتالیا، اسپانیا، پرتغال و فرانسه انجام می‌شود که به درخواست امریکا حریم هوایی خود را به روی هواپیمای حامل اوو مورالس رئیس جمهور بولیوی بستند. اقدام امریکا و اروپا در پی شایعه حضور اسنودن کارمند نادم امریکایی در هواپیمای اوو مورالس صورت گرفت.

در ساعات گذشته روسای جمهور امریکای جنوبی به طور جداگانه این اقدام اروپاییان را محکوم کرده و ان را توهینی بزرگ به همه کشورهای امریکای جنوبی توصیف کردند. موضع گیری سران کشورهای امریکای جنوبی هماهنگ با موضع ملل این منطقه است که با برگزاری تظاهرات حمایت خود از اوو مورالس را اعلام و اقدام کشورهای اروپایی را محکوم کردند.

کد خبر 221735
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز