همشهری‌آنلاین: امکانات یک آپارتمان مانند پارکینگ و انباری که در سال‌های گذشته به عنوان یک امتیاز برای اجاره سریع واحدها به شمار می‌رفت، در حال حاضر تبدیل به یک اهرم برای افزایش نرخ اجاره بها در آپارتمان‌ها شده است.

92.4.12

مهر نوشت: حدود یکماه از آغاز فصل اجاره بها می گذرد اما تغییر زیادی در نرخ اجاره بوجود نیامده است و مستاجران با مشکلاتی برای یافتن خانه مناسب روبرو هستند به همین جهت برخی از مستاجران به دنبال واحدهایی با امکانات کمتر می روند تا اجاره بهای پایین تری را بپردازند.

در واقع پارکینگ و انباری که در سال های گذشته به عنوان یک امتیاز برای زودتر اجاره رفتن یک واحد به شمار می رفت الان تبدیل به یک اهرم برای افزایش قیمت آپارتمان ها شده است. این در حالی است که آپارتمان هایی با متراژ کوچک باید حتما انباری داشته باشند و نباید عامل گرانی بیشتر مسکن باشد.

از طرفی افزایش تعداد خودروها و کمبود جای پارکینگ در خیابان ها موجب شده که وجود پارکینگ یکی از شاخصه های مهم افزایش اجاره بها در آپارتمان ها باشد و موجب شود که مالکان نرخ های غیرواقعی را برای آن تعیین کنند.

براین اساس، مالکان این دسته از آپارتمان‌ها مبلغی را هم بابت این امکانات در نظر می گیرند و به مبلغ کلی اجاره بها اضافه می کنند به همین جهت بخشی از مستاجران به دنبال یافتن آپارتمان هایی بدون این امکانات هستند تا نرخ های کمتری را بپردازند.

اجاره بها در برخی از آپارتمان‌های تهران

براساس گزارش میدانی خبرنگار ما، برای یک واحد 49 متری در پاستور یک خوابه با پارکینگ و انباری 33 میلیون تومان رهن در نظرگرفته شده است و واحد 50 متری در اتوبان آهنگ، تکواحدی با پارکینگ و عمر 3 ساله 33 میلیون تومان رهن داده میشود.

همچنین یک واحد 50 متری در نواب، نوساز، با نرخ 8 میلیون تومان رهن و 600 هزار تومان به اجاره میرسد و آپارتمان دیگری در خیابان اسکندری با متراژ 48 متر، 25 میلیون تومان رهن داده میشود.

در سبلان شمالی یک واحد 50 متری زیرهمکف با نرخ 25 میلیون تومان اجاره داده میشود و برای واحدی در نواب هلال احمر با متراژ 50 متر، نوساز با پارکینگ و آسانسور 10 میلیون تومان رهن و 450 هزار تومان اجاره تعیین شده است.

همچنین یک واحد 50 متری یکخوابه در تهرانپارس با پارکینگ و انباری با 15 میلیون تومان رهن و 500 هزار تومان به اجاره میرسد و آپارتمانی با متراژ 50 متر در شمس آباد با پارکینگ و انباری 20 میلیون تومان رهن و 600 هزار تومان اجاره داده می‌شود.

برای واحدی با متراژ 47 متر و یک خوابه در پیروزی 30 میلیون تومان رهن تعیین شده است و در فردوس غرب واحدی 50 متری و دو خوابه با 20 میلیون تومان رهن و 500 هزار تومان، اجاره داده میشود.

همچنین برای یک آپارتمان 46 متری در خیابان دبستان، یک خوابه بدون پارکینگ 10 میلیون تومان رهن و 900 هزار تومان اجاره تعیین شده است و در لویزان یک واحد 50 متری نوساز با امکانات با نرخ 45 میلیون تومان رهن داده می‌شود.

کد خبر 221442
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز