گروه شهری: معاون فنی و عمرانی شهردار تهران ازآغاز شمارش معکوس برای بهره‌برداری از پل احمدآباد مستوفی خبرداد.

تکمیل دسترسی‌های بزرگراه امام علی با بهره‌برداری از پل احمدآباد مستوفی


مازیار حسینی ضمن اعلام خبر فوق افزود: پیش از این، تقاطع همسطح بزرگراه آزادگان با محور احمدآباد مستوفی هیچ گزینه‌ای برای ورود به پایتخت نداشت و تغییر مسیر به سمت تهران با افزایش زمان سفر و مصرف سوخت همراه بود. وی با بیان اینکه احداث یک پل جهتی غرب به شمال در محل تقاطع بزرگراه آزادگان با محور احمدآباد مستوفی یکی از اصلی‌ترین خواسته‌های شهروندان اسلامشهر و چهاردانگه از مدیران شهری پایتخت به شمار می‌رفت، گفت: نگاه غیربخشی شهرداری تهران، همواره در پی افزایش کیفیت زندگی همسایگان پایتخت بوده است و حالا چند هفته پس از بهره‌برداری از تقاطع‌های غیرهمسطح کهریزک با جاده قدیم قم، ورود به پایتخت برای ساکنان اسلامشهر و شهرها و شهرک‌های اطراف آن نیز تسهیل می‌شود.

وی در تشریح بخش‌های مختلف این پروژه گفت: تقاطع غیرهمسطح بزرگراه آزادگان با محور احمدآباد مستوفی شامل یک پل جهتی اتصال مسیر غرب به شمال است که بهره‌برداری از آن سبب تسهیل دسترسی خودروها از غرب محور احمدآباد مستوفی به سمت پایتخت می‌شود. طول عرشه این پل از کوله تا کوله 119متر و عرض آن حدود 11متر است. طول رمپ‌های ورودی و خروجی این سازه ترافیکی در قسمت شمالی 250متر و در قسمت جنوبی آن 370متر است. پل تقاطع محور احمدآباد مستوفی با استفاده از 3 پایه احداث شده که ارتفاع آنها به 13/5متر می‌رسد.همچنین معاون فنی و عمرانی شهردار تهران از تکمیل احداث مسیرهای کندرو و دسترسی‌های محلی بزرگراه امام علی تا پایان تابستان امسال خبر داد.

سید مازیار حسینی با اشاره به بهره‌برداری از بزرگراه امام علی در روز سوم خرداد ماه، اظهار کرد: این بزرگراه با تکمیل خطوط تندرو و دسترسی به معابر اصلی متقاطع با آن نظیر بزرگراه‌های بعثت، آزادگان، شهید محلاتی و... به بهره‌برداری رسید اما در بخشی از کندروهای پروژه در تراز محلی (تراز صفر) عملیات عمرانی با انتقال ترافیک به تراز تندرو (تراز منفی یک) قابلیت تکمیل پیدا کرده و این عملیات بدون وقفه در حال انجام است.

وی با بیان اینکه خطوط کندرو بزرگراه امام علی در مناطق 8 و 14 تکمیل شده است، اظهار کرد: هم‌اکنون مسیر کندرو و دسترسی‌های محلی بزرگراه واقع در مناطق 7، 13 و 15 در دست اقدام بوده و به‌تدریج تحویل شهروندان خواهد شد.

حسینی خاطرنشان کرد: بهسازی محله‌ها و معابر اطراف و منتهی به بزرگراه امام علی به‌طور کامل در دستور کار مناطق ذیربط قرار داشته، نخاله‌های ساختمانی به‌طور کامل جمع‌آوری شده و روکش اغلب معابر اطراف پوسته طرح نیز بازسازی شده و اکنون در مرحله جدول‌گذاری است.

معاون شهردار تهران همچنین با تأکید بر اینکه تمامی املاک خریداری شده و موجود در پوسته طرح بزرگراه امام علی تخریب و ساماندهی شده است، یادآور شد: اگر احیانا املاک مخروبه‌ای در حاشیه بزرگراه وجود دارد که کار تخریب آن نیمه‌تمام است، باید توسط شهرداری‌های مناطق ذیربط تعیین تکلیف و ساماندهی شود.

ایجاد دسترسی زین الدین به حکیمیه

اما پیرو تماس‌های متعدد شهروندان ساکن شرق تهران و پس از بررسی سازمان مشاور فنی و مهندسی شهرداری تهران طرح مفهومی یک دسترسی از باند تندرو به باند کندروی جنوبی مسیرغرب به شرق بزرگراه شهید زین الدین به سمت شهرک حکیمیه مورد بررسی قرار گرفت و برای این منطقه دسترسی احداث خواهد شد.

مدیرعامل سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران ضمن اعلام خبرفوق افزود: متعاقب درخواست‌های مکرر شهروندان محله حکیمیه و پیگیری شورایاران محترم این محله، هیأت سیویل سازمان مشاور فنی و مهندسی شهرداری تهران بررسی احداث یک دسترسی تندرو به کندرو در بزرگراه شهید زین الدین محدوده خیابان شهید زهدی را در دستور کار قرار داد و طرح مفهومی آن را ضمن انجام بررسی‌های میدانی به تصویب رساند.

منصور نویریان در تشریح ضرورت احداث و عملکردهای ترافیکی این مسیر گفت: با بهره‌برداری از این مسیر دسترسی، شهروندان تهرانی قادر خواهند بود به جای استفاده از دسترسی پرترافیک باند کندرو بزرگراه شهید زین الدین قبل از تقاطع خیابان احسان، در طول بیشتری از بخش تندروی بزرگراه شهید زین الدین جهت دسترسی به محله حکیمیه و کاربری‌های دانشگاهی اطراف آن استفاده کنند.

وی با بیان اینکه طرح دسترسی مسیر غرب به شرق بزرگراه شهید زین‌الدین به محله حکیمیه در مقایسه با پروژه عظیم بزرگراه شهید زین‌الدین، اقدامی بسیار کوچک و کم دامنه است، گفت: همین طرح کوچک تأثیری قابل ملاحظه در افزایش عملکردهای ترافیکی بزرگراه شهید زین‌الدین خواهد داشت.

کد خبر 221294

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز