شراره داوودى: برنامه‌های تابستانی امسال سازمان فرهنگی، هنری شهرداری تهران با جشنواره‌ی تابستانه‌ی اوقات فراغت، همراه با ویژه برنامه‌های ماه مبارک رمضان آغاز می‌شود و با برنامه‌های متنوع آموزشی و هنری ادمه پیدا می‌کند تا با پنج هفته فعالیت باشگاه ترنج به اواخر شهریور برسد.

نوجوانان تهرانى و برنامه‌هاى متنوع تابستانى

امیر خوراکیان، رئیس سازمان فرهنگی، هنری شهرداری تهران صبح امروز (یک‌شنبه 9 تیر) در یک نشست مطبوعاتی با اعلام این خبر گفت: امسال هم برنامه‌های ویژه‌ی ماه مبارک رمضان با عنوان «بر آستان جانان» و البته با شعار ویژه‌ی برنامه‌های امسال، یعنی «شهر خدا، شهر مهربانی» برگزار می‌شود.

به گفته‌ی رئیس سازمان فرهنگی، هنری فعالیت‌های گسترده‌ی این برنامه در 21 نقطه‌ی تهران در 17 شب از ماه مبارک رمضان ارائه خواهد شد. البته اجرای این برنامه در بوستان ولایت و میدان امام حسین تا پایان ماه رمضان ادامه پیدا خواهد کرد، منتها در بخشی از مراکز، این فعالیت‌ها پیش از افطار و در برخی دیگر بعد از افطار اجرا می‌شوند.

خوراکیان به برپایی غرفه‌های متنوع در محل برگزاری برنامه‌ی بر آستان جانان هم اشاره کرد و گفت: پیش‌بینی شده انواع خدمات و برنامه‌های فرهنگی مانند سرود، موسیقی، نمایش ویژه‌ی کودکان، آثار مکتوب و... در این غرفه‌ها ارائه شود.

او هم‌چنین از محوریت آموزش در بیش‌تر برنامه‌های شهرداری گفت و خبر داد که امسال 9800 کلاس تابستانی، در 1200 رشته‌ی آموزشی تدارک دیده شده. از این میان 900 دوره‌ی آموزشی تازه طراحی شده که بخش عمده‌ای از این دوره‌ها به حوزه‌ی مهارت‌های اجتماعی (شامل مهارت‌های اجتماعی و شهروندی، دین و اخلاق، فرهنگ و هنر و مهارت‌های علمی و عملی) مربوط می‌شوند.

رئیس سازمان فرهنگی، هنری شهرداری در این نشست خبری اعلام کرد: حدود 400 منبع جدید برای این‌ دوره‌های آموزشی تا پایان سال 1392 تولید خواهد شد. هم‌چنین حدود 80 عنوان کتاب در خانه‌های کودک تولید شده و در اختیار مردم و نوآموزان قرار گرفته است و تابستان امسال نیز 30 کتاب دیگر از این مجموعه در اختیار آنان قرار می‌گیرد.  

خوراکیان به فعالیت باشگاه تابستانی «ترنج» هم اشاره کرد که از 19 مرداد تا 22 شهریور و به‌مدت پنج هفته با عنوان‌های خانواده، سواد رسانه‌ای، سرگرمی‌های علمی، کارورزی و آشنایی با مشاغل شهری برگزار می‌شود. فعالیت این باشگاه برای حدود 3000 نوجوان تهرانی که در این باشگاه ثبت‌نام می‌کنند طراحی شده است.

نوجوانان علاقه‌مند به شرکت در فعالیت‌های این باشگاه می‌توانند برای ثبت‌نام به فرهنگ‌سراها و یا به غرفه‌ی باشگاه «ترنج» در محل فعالیت جشنواره‌ی تابستانه‌ی شهرداری در بوستان‌ها مراجعه کنند.

رئیس سازمان فرهنگی، هنری شهرداری با تأکید بر هماهنگ‌سازی فعالیت فرهنگ‌سراهای تهران به‌خصوص در زمینه‌ی آموزش زبان انگلیسی گفت: اگر یک شهروند در یک فرهنگ‌سرا در کلاس آموزش زبان انگلیسی ثبت نام کند و بعد برای ادامه‌ی این کلاس‌ به فرهنگ‌سرای دیگری مراجعه کند، هیچ تفاوتی میان سیستم آموزشی این دو فرهنگ‌سرا وجود نخواهد داشت.

خوراکیان هم‌چنین یادآور شد، شهروندان تهرانی می‌توانند از طریق تلفن و با گرفتن شماره‌ی 1837 و سپس وارد کردن شماره‌ی منطقه‌ی مورد نظرشان، از تمام برنامه‌های شهرداری و محل برگزاری آن‌ها باخبر شوند.

گفتنی است رئیس سازمان فرهنگی، هنری شهرداری تهران در ابتدای این نشست اظهار امیدواری کرد که در دولت یازدهم، مسائل فرهنگی در حاشیه‌ی مشکلات اقتصادی کشور قرار نگیرد و مدیران راهکارهای مناسبی برای ترویج فرهنگ عمومی داشته باشند.

 

نوجوانان تهرانى و برنامه‌هاى متنوع تابستانى

عکس‌ها: امین اللهیارى (سایت تهران سما)

کد خبر 221119
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز