یکشنبه ۹ تیر ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: در حالی که ارتش سوریه عملیات گسترده‌ای را برای پاکسازی استان حمص آغاز کرده و پیروزی‌های چشمگیری به دست آورده، مخالفان مدعی شدند که مناطق تازه‌ای را در استان درعا به کنترل گرفته‌اند و در حال استحکام مواضع خود هستند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت شبکه خبری اسکای نیوز عربی، نیروهای ارتش سوریه روز شنبه عملیات گسترده‌ای را برای کنترل مناطق مختلف استان حمص و پاکسازی کامل این استان از گروه‌های تروریستی آغاز کردند.

بنا بر گزارش‌های رسیده جنگنده‌ها و توپخانه‌ ارتش سوریه مناطق مختلفی در استان حمص را که مخالفان در آن حضور داشتند هدف قرار دادند و تلفات سنگینی به ارتش آزاد در این استان وارد شده است.

در همین راستا یک منبع امنیتی در ارتش سوریه اعلام کرد که عملیات نظامی ارتش در مناطق مختلف حمص تا زمان پاکسازی این استان متوقف نخواهد شد و براساس اولویت‌ها و اهمیت مناطق مختلف این استان، بر میزان شدت عملیات افزوده خواهد شد.

از سوی دیگر شبکه اسکای نیوز عربی اعلام کرد: ائتلاف مخالفان سوریه در بیانیه‌ای از همپیمانان خود درخواست کمک کرده و اعلام داشت که بیش از هر زمان دیگری نیازمند اتخاذ اقدامات جدی و فوری از سوی گروه به اصطلاح دوستان سوریه است.

در این بیانیه فوری که اولین درخواست ائتلاف مخالفان سوریه از این نوع محسوب می‌شود آمده است: دخالت آشکار روسیه در حمایت از نظام سوریه کاملا مشخص است و نمی‌توان در این باره سکوت کرد. اگر درگیری‌ها در حمص به نفع دولت تمام شود در چنین شرایطی برگزاری کنفرانس‌ جهت دستیابی به راه‌حل سیاسی اقدامی بیهوده و بی‌معناست.

ائتلاف مخالفان سوریه همچنین تاکید کرد که خواهان اقدامات نظامی جدی و ایجاد منطقه پرواز ممنوع و حملات نظامی سازماندهی شده به نیروهای ارتش سوریه است.

معاذ الخطیب، رئیس مستعفی ائتلاف ملی مخالفان سوریه نیز در اظهاراتی جداگانه خواهان گسترش سامانه‌های دفاع موشکی پاتریوت در مرزهای سوریه شد.

این در حالی است که گروه‌های مخالف سوری مدعی شدند که ارتش آزاد پس از سلطه بر دو پاسگاه مرزی دیگر در مرز سوریه با اردن، حضورش در استان درعا را استحکام بخشیده است.

بنا به گزارش شبکه خبری الجزیره، ارتش آزاد با بدست آوردن این دو پاسگاه مرزی تعداد پاسگاه‌های تحت کنترل خود در مرزهای اردن را به 18 پاسگاه افزایش داد.

ارتش آزاد همچنین مدعی است توانسته چهار گردان ارتش سوریه در استان درعا را به کنترل بگیرد و با این کار کنترل بخش بزرگی از استان مذکور را در دست گرفته است.

کد خبر 221070
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز