همشهری آنلاین: دبیر ستاد ثبت نام و ارزیابی عملکرد آموزش و پرورش از ثبت نام بیش از 6 میلیون دانش آموز ورودی به پایه‌های مختلف در سایت وزارتخانه و بازدید ناظران مدارس از بیش از 15 هزار مدرسه در سراسر کشور خبر داد.

قاسم مستقیم در این باره گفت: ناظران کمیته ثبت نام از بین 54 هزار واحد آموزشی، تا پایان خرداد ماه از 15 هزار و 783 مدرسه بازدید و گزارش‌های لازم را به کمیته‌های ثبت نام داده‌اند.

وی درباره تعداد شکایت مردمی افزود: تماس‌های مردمی بیشتر مربوط به رعایت نکردن دستورالعمل ثبت نام بوده است. خانواده‌ها در تماس با ستاد ثبت نام 824 مورد مشکل ثبت نام را به مسوولان گوشزد کرده اند که بیشترین مورد مربوط به ثبت نام خانواده در مدارس خارج از محدوده بوده است که کمکهای لازم به خانواده‌ها شده است.

مستقیم با بیان اینکه همچنین خانواده‌ها گزارش‌هایی از عدم اطلاع رسانی و برخورد نامناسب مسوولان ثبت نام مدارس داده اند، تصریح کرد: نظارت‌های گسترده در سال‌های اخیر منجر به کاهش شکایات مردمی از وضعیت ثبت نام مدارس شده است، بطوری‌که شکایت مردمی در سال 89، 14.5 درصد، در سال 90، هفت درصد، در سال 91 ، سه درصد بوده است و امسال نیز میزان شکایات نسبت به سال گذشته بسیار کمتر است.

به گفته دبیر ستاد ثبت نام مدارس کشور، تاکنون در 245 مورد به مدیران متخلف تذکر شفاهی داده شده است.ت

مستقیم درباره تعداد ثبت نام های انجام شده توضیح داد: آخرین گزارش‌ها تا تاریخ هشتم تیرماه حاکی از آن است که تعداد 6 میلیون و 842 و 118 نفر برای ثبت نام در پایه های ورودی هر مقطع به سایت آموزش و پرورش مراجعه کرده اند.

وی با اشاره به اینکه تعداد کل ثبت نام‌ها بیشتر از آمار ارائه شده است، افزود: در حال حاضر 621 هزار و 913 دانش آموز اول ابتدایی و چهار هزار و 923 دانش آموز متوسطه اول در سایت ثبت نام کرده اند.

دبیر ستاد ثبت نام و ارزیابی عملکرد آموزش و پرورش تصریح کرد: دانش آموزان استانهای سیستان و بلوچستان، کرمانشاه و مازندران بیشترین مراجعات را به سایت ثبت نام مدارس داشته اند.

مستقیم عنوان کرد: با توجه به آغاز ماه رمضان در 18 تیرماه، ثبت نام مدارس تا 15 تیرماه است و این زمان دیگر تمدید نخواهد شد. همچنین تا پایان تیرماه کار سازماندهی معلمان و ابلاغ احکام آنها به پایان می رسد.

کد خبر 221056
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز