همشهری آنلاین: شماره جدید تابستان 1392 فصلنامه "سینما و ادبیات" منتشر شد.

cinema&literature

ویژه‌نامه سینمایی مجله به سینمای ایتالیا و روبرتو بنینی و تحلیل فیلم‌های او و کمدی ایتالیایی اختصاص دارد و در کنار آن به سینمای مارکو فرری و ماریو باوا نیز پرداخته شده است.

در کنار پرونده اصلی سینمای جهان سینمای یوناس مکاس به همراه مصاحبه‌ای از او ترجمه مقالاتی درباره این کارگردان آوانگارد 92 ساله امریکایی از مجله کایه دو سینما آورده شده که بسیار خواندنی است.

جسم و خیال مقاله‌ای تحلیلی و موشکافانه از حسن حسینی است که موضوع تن در سینما را به بحث گذاشته است. پرونده سینمای ایران مربوط به بحث مکان و لوکیشن در سینمای ایران است که در میزگردی با حضور کیانوش عیاری‘ پرویز شهبازی و محمدعلی باشه‌آهنگر و در گفت و گوی جداگانه جواد طوسی و مسعود کیمیایی مورد بررسی قرار گرفته است.

روایت محور اصلی بخش این شماره مجله است با مقالاتی از احمد اخوت‘ حسین پاینده‘ مشیت علایی‘ مدیا کاشیگر‘ ابوتراب خسروی و میزگردی با حضور حسین سناپور‘ امیرعلی نجومیان و محمدحسن شهسواری. روایت در شعر نیز در گفت و گوی علی عبدالهی و ضیاء موحد بررسی شده است.

گفت و گوهایی با مهستی بحرینی‘ پرویز شهدی‘ عباس پژمان‘ شهریار مندنی‌پور‘ فصلی منتشرنشده از رمان مسعود کیمیایی‘ داستان‌هایی به ترجمه گلی امامی و مژده دقیقی‘ یادداشتی از یداله رویائی‘ نقد سردبیر کایه دو سینما بر سه فیلم مطرح‘ یادداشت وودی آلن بر کتاب اینگمار برگمان‘ نقدی بر فیلم به سوی شگفتی ساخته ترنس مالیک از دیگر مطالب خواندنی این شماره مجله سینما و ادبیات است.

کد خبر 220912

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز