یکشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۸۵ - ۱۷:۵۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: دوقلوهای به هم‌چسبیده آمریکایی که طی عملی 26 ساعته از هم جدا شدند از روز شنبه بدون کمک تنفس می‌کنند.

به گزارش آسوشیتدپرس کندرا و مالیا هرین دو دختر چهارساله از ساعت 3:45 دقیقه بعدازظهر شنبه از دستگاه‌های تنفس مصنوعی جدا شدند.پزشکان تا به حال علائمی از عفونت پس از عمل مشاهده نکرده‌اند.

این دو خواهر که از هنگام تولد از قسمت میانی بدن به هم متصل بودند وضعیتی بحرانی اما پایدار دارند. آنها طی عملی طولانی که صبح سه‌شنبه هفته گذشته به پایان رسید از هم جداشدند.
پدر دوقلوها جیک هرین در وب‌سایت ‌خانوادگیشان( http://www.herrintwins.com) نوشت:" حال بچه‌ها خیلی خوب است. آنها بیدار شده‌اند، اما هنوز گیج هستند، بنابراین نمی‌دانند واقعا چه اتفاقی افتاده است."

کندرا  و مالیا دخترهای چشم آبی و موطلایی از هنگام تولد از شکم  به هم چسبیده بودند و کبد، کلیه و مثانه مشترک و یک لگن واحد داشتند. آنها تنها دوپا داشتند که هر کدامشان یکی از آنها را کنترل می‌کرد.

یک گروه جراحی شش‌نفره به سرپرستی خانم دکتر ربکا مه‌یرز جراح ارشد اطفال مرکز پزشکی کودکان ابتدایی در سالت لیک سیتی مرکز ایالت یوتا کبد، مثانه و لگن دو خواهر را از هم جدا کردند و برای هرکدام یک پا باقی گذاشتند.کلیه واحد به کندرا رسید و مالیا تا زمانی که چند ماه بعد از مادرش پیوند کلیه دریافت کند دیالیز خواهد شد.

کد خبر 2209

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز