شنبه ۸ تیر ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: جان کری وزیر امور خارجه آمریکا که از چند روز پیش مدام بین فلسطین اشغالی و اردن در رفت و آمد است، به منظور ادامه تلاش‌ها برای از سرگیری مذاکرات سازش بین رژیم صهیونیستی و تشکیلات خودگردان فلسطینی، سفر روز شنبه خود را به امارات عربی متحده لغو کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر،کری که قرار بود در ضیافت شامی که شنبه در ابوظبی تدارک دیده شده با مقامات امارات عربی متحده دیدار کند، از سفر به این کشور صرف نظر کرد و به جای آن برای سومین روز پیاپی بین مقامات رژیم صهیونیستی در بیت المقدس و محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی در امان پایتخت اردن در رفت و آمد خواهد بود.

ماری هارف سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا با اعلام این خبر افزود با این حال، سفر جان کری به برونئی برای شرکت در منطقه‌ای آسه‌آن -متشکل از ده کشور شریک عضو اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا-که روز دوشنبه آغاز می شود، طبق برنامه انجام خواهد شد.

کری در حال حاضر سرگرم سفر دوره‌ای طولانی خود است. او پیش از سفر به فلسطین اشغالی و اردن به کویت، قطر، عربستان سعودی و هند رفت.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، ماری هارف افزود وزیر امور خارجه آمریکا با توجه به اهمیتی که مشارکت با امارات برای آمریکا دارد از عبدالله بن زاید آل نهیان همتای اماراتی خود خواست عذر او را بپذیرد و ابراز امیدواری کرد بتواند در آینده‌ای نزدیک به این کشور سفر کند.

گفتگوهای کری با اماراتی‌ها مانند دیگر کشورهای حوزه خلیج فارس قرار بود پیش از هر چیز در مورد هماهنگی کمک‌ها به شورشیانی باشد که با بشار اسد رئیس جمهور سوریه می جنگند.

کری که این پنجمین سفرش به منطقه خاورمیانه در پنج ماه اخیر است تلاش می کند مذاکرات مستقیم صلح را بین فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها که از نزدیک به سه سال پیش متوقف شده است، احیا کند.

کد خبر 220879
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز