همشهری آنلای کارشناس مسئول تغذیه معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به افزایش سفرهای تابستانی، به بیان چند توصیه‌ تغذیه‌ای به مسافران پرداخت.

یخ

فرشته فزونی در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: سعی کنید تا حد امکان در رستوران‌های معتبر غذا میل کنید و اگر کباب سفارش می‌دهید از پخته بودن تمام قسمت‌های گوشت اطمینان حاصل کنید.

کارشناس مسئول تغذیه معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی همچنین تاکید کرد: ترجیحاً از خوردن سالاد و سبزی خوردن به دلیل عدم اطمینان از نحوه شست‌وشوی کاهو و سبزیجات خودداری کنید.

فزونی با بیان اینکه به دلیل گرمای زیاد تمایل به نوشیدن آب و آبمیوه در بیرون از منزل افزایش می‌یابد، عنوان کرد: یخ‌هایی که به صورت فله‌ای تهیه می‌شوند از نظر بهداشتی قابل اطمینان نیستند زیرا ممکن است از آب‌های غیراستاندارد و منابع تصفیه نشده استفاده کرده باشند و خطر ابتلا به بیماری‌های گوارشی افزایش یابد. بنابراین سعی کنید از یخ‌های فله‌ای در بیرون از منزل استفاده نکنید.

وی توصیه کرد: از مصرف مواد غذایی فاسد شدنی چون خامه‌های فله، شیرینی‌های خامه‌ای، غذاهای سرخ شده و سس‌های مایونز نیز پرهیز کنید، زیرا هوای گرم و رطوبت زیاد امکان فساد این مواد غذایی را افزایش می‌دهد.

کارشناس مسئول تغذیه معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درباره مصرف کنسروها هم گفت: در مصرف کنسروها دقت کنید، چون مصرف کنسرو در شرایط غیر بهداشتی به دلیل فعال شدن سم بوتولیسم بسیار خطرناک است بنابراین توصیه می‌شود قبل از مصرف حداقل 20 دقیقه در آب جوشانده شود.

کد خبر 220788
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز