پس از مشروط کردن افزایش 25درصدی حقوق مستمری‌بگیران سازمان تأمین اجتماعی به تصویب افزایش حداقل حقوق بازنشستگان، دبیر هیأت امنای سازمان تأمین اجتماعی از تصویب حداقل حقوق بازنشستگان به 700هزار تومان در جلسه هیأت امنای این سازمان خبر داد و به گفته مدیرعامل این سازمان این افزایش از 6 تیر ماه به حساب بازنشستگان واریز می‌شود.

بازنشستگان

حسن اعتمادزاده، با بیان اینکه هفته گذشته در جلسه هیأت‌امنای سازمان تأمین اجتماعی، افزایش 25درصدی حقوق مستمری‌بگیران و نیز افزایش حداقل حقوق بازنشستگان به 700هزار تومان مطرح شد، گفت: افزایش حداقل حقوق بازنشستگان به‌صورت تلویحی مورد موافقت هیأت امنا قرار گرفت، اما به‌دلیل ارائه نشدن مصوبه مربوط به آن، نمی‌توانستیم مصوبه کتبی صادر کنیم. وی با اشاره به اینکه هیأت امنای سازمان تأمین اجتماعی نمی‌تواند برخلاف مصوبه دولت مطلبی را بیان و یا حذف کند، خاطرنشان کرد: هیأت امنا به مصوبه هیأت‌دولت نیاز داشت تا بتواند روی آن مصوبه‌، مصوبه‌ای صادر کند و چون هفته گذشته این مصوبه را در اختیار نداشتیم، تنها به‌صورت تلویحی موافقت خود را با این موضوع اعلام کردیم.

اختلاف‌های داخلی سازمان تأمین اجتماعی

بحث بر سر افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی باعث انتشار خبرهایی شد که وجود اختلاف میان هیأت امنا و مدیرعامل این سازمان را نشان می‌داد. سعید مرتضوی مدیرعامل تأمین اجتماعی 3روز پیش اعلام کرد که هیأت امنا با افزایش حداقل حقوق بازنشستگان به 700هزار تومان مخالف است. او گفته بود: تا زمانی که کف حداقل حقوق بازنشستگان به مبلغ700هزار تومان تصویب نشود، اجرای افزایش حقوق بازنشستگان دچار مشکل است. با وجود اینکه اعتبار پرداخت حداقل حقوق بازنشستگان به 700هزارتومان در بانک رفاه توسط سازمان ذخیره شده، اما این موضوع در هیأت امنا تصویب نشده است.

کد خبر 220572
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز