همشهری آنلاین: روزنامه آمریکایی هافینگتون پست با انتقاد از سیاست تحریم آمریکا علیه ایران تاکید کرد واشنگتن باید از فرصت انتخاب روحانی به عنوان رئیس جمهور جدید ایران برای برداشتن فوری تمام تحریم ها علیه این کشور استفاده کند.

هافینگتون

به گزارش تسنیم روزنامه آمریکایی هافینگتون پست طی گزارشی با انتقاد از سیاست تحریم آمریکا علیه ایران نوشت: به فاصله تنها چند هفته از اعلام لغو تحریم فروش تجهیزات ارتباطی و نرم افزارهای رایانه ای به ایرانیان، دولت آمریکا تحریم های سخت گیرانه جدیدی را علیه این کشور به اجرا گذاشته است که پول ملی و صنعت خودروسازی این کشور را هدف قرار می دهد.

این گزارش تاکید کرد آمریکا باید از فرصت انتخاب حسن روحانی، به عنوان رئیس جمهور جدید ایران برای برداشتن فوری تمام تحریم ها علیه این کشور استفاده کند.

بر اساس این گزارش در شرایطی که دولت آمریکا در روز سوم ژوئن مدعی شد که راه برای دستیابی به راه حل دیپلماتیک همچنان باز است، اما وضع جدیدترین دور تحریم ها علیه ایران نشان می دهد که هدف دولتمردان آمریکایی دستیابی به توافق دیپلماتیک نیست. تحریم ها علیه ایران برای حل مسالمت آمیز مناقشه هسته ای این کشور طراحی نشده اند. دیپلمات های سابق آمریکایی و کارشناسان مسائل ایران از دولت اوباما خواسته اند تا در سیاست خود در قبال ایران تجدیدنظر کند و به این نکته توجه نماید که تحریم ها ممکن است در حقیقت به «کاشتن بذرهای دشمنی بین دو ملت ایران و آمریکا در دراز مدت» منجر شوند.

نهمین دور تحریم های اعمال شده از سوی دولت اوباما علیه ایران همچنین نشان می دهد که تحریم عملا اعلام جنگ علیه ملت ایران با ابزار اقتصادی است. مقامات آمریکایی اعلام کرده اند که تحریم ها برای «تضعیف هرچه بیشتر ارزش پول ملی ایران و شکننده تر کردن آن» طراحی شده اند، اقدامی که در حقیقت به منزله مجازات ملت ایران است. مردم ایران از این تحریم ها بیش از پیش آسیب خواهند دید و آمریکا و رژیم صهیونیستی به گزینه نظامی نزدیک تر خواهند شد.

این روزنامه آمریکایی در ادامه افزود: تحریم ها موجب افزایش قیمت مواد غذایی، اجاره خانه، سوخت و سایر کالاهای اساسی شده است، به طوری که در برخی موارد این افزایش قیمت تا 100 درصد بوده است. یکی دیگر از تبعات زیانبار تحریم های اقتصادی، ناتوانی شرکت های داروسازی از خرید و واردات داروهای حیاتی به کشور بوده است. مردم ناگزیر شده اند تا برای تهیه دارو به بازار سیاه رو بیاورند، که استفاده از این نوع داروها به دلیل عدم تایید مراجع ذی ربط، می تواند از نظر پزشکی خطرناک باشد. حتی خانواده های کسانی که در آمریکا زندگی می کنند، نمی توانند برای اقوام خود در ایران دارو ارسال کنند و شرکت های پستی این اقلام را مشمول تحریم ها اعلام می کنند.

در همین حال، به دلیل تاثیر تحریم ها بر فعالیت های تجاری بنگاه های اقتصادی، دستمزدها کاهش یافته و نرخ بیکاری افزایش یافته است. با توجه به تحریم های جدید آمریکا که صنعت خودروسازی ایران را هدف قرار داده است، بعید نیست که در آینده نرخ بیکاری بیش از این نیز افزایش یابد. صنعت خودروسازی یکی از صنایعی است که بیشترین فرصت شغلی را در ایران ایجاد کرده است.
زنان ایرانی نیز از تحریم ها آسیب دیده اند. جوانان ایرانی از حق تحصیل در دانشگاه های خارج از کشور محروم شده اند. زیرا دانشگاه های خارجی در زمینه پذیرش دانشجویان ایرانی محتاطانه تر عمل می کنند و تحریم ها را دلیل این اقدام اعلام می دانند.

بر اساس این گزارش «جنبش ابتکار ایرانی علیه جنگ و تحریم» در فوریه امسال کمپینی را علیه تحریم موسسات مالی ایرانی به راه انداخت و خواستار انجام مبادلات بانکی مرتبط با صادرات دارو به ایران شد. اما مقامات آمریکایی هرگونه تحریم صادرات دارو و کالاهای بشردوستانه به ایران را تکذیب می کنند.

کد خبر 220453
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز