سه‌شنبه ۴ تیر ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۰
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: نخست وزیر محافظه‌کار یونان برخی اعضای کابینه‌اش را تغییر داد.

Greece prime minister

آنتونیس ساماراس، نخست وزیر یونان، اوانجلوس ونیزلوس، رئیس حزب سوسیالیست پاسوک را به‌عنوان معاون نخست‌وزیر و وزیر امورخارجه انتخاب کرد.

وزیرامورخارجه فعلی به‌عنوان وزیر دفاع منصوب شد.

بنا به گزارش رویترز،در این تغییرها نخست‌وزیر میستوتاکیس،نماینده محافظه‌کار را که به‌شدت طرفدار ایجاد اصلاحات است در پست وزارت اصلاحات اداری قرار داد.

 ترمیم کابینه یک هفته پس از خروج حزب چپ دموکراتیک دیمار از دولت ائتلافی انجام می‌شود. حزب دیمار در پی بروز بحران پس از تصمیم ساماراس برای تعطیلی رادیو تلویزیون دولتی ERT و حذف حدود دو هزار و 700 شغل، تصمیم گرفت دولت ائتلافی را ترک کند.

از زمان برگزاری انتخابات قانونگذاری یونان در ژوئن 2012 این برای نخستین بار است که دولت ائتلافی ساماراس دست به ترمیم کابینه می‌زند.

 در حال حاضر 19 وزارتخانه دولت یونان را تشکیل می دهند. اعضای دولت یونان را در حال حاضر وزرای محافظه کار و سوسیالیست تشکیل می‌دهند. پس از سقوط نخست‌وزیر پیشین در نوامبر سال2011 اکنون سوسیالیست‌ها بیشترین تعداد را در دولت یونان دارند.

برای جلوگیری از برگزاری انتخابات زودهنگام این دولت به دولتی بزرگ مبدل شده است که فردا مراسم تحلیف خود را برگزار خواهد کرد. با این‌حال بسیاری از کارشناسان بر این باورند که عمر این دولت جدید طولانی نخواهد بود.

کد خبر 220302
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز