همشهری آنلاین:

یک استاد حوزه و دانشگاه گفت: باید درک جامعه را نسبت به مساله مهدویت بالا ببریم، در حال حاضر هم می‌بینیم با توجه به قیام‌هایی که رخ می‌دهد امام زمان(عج) همواره شیعه را یاری می‌کند.

وحیده گل‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) در رابطه با بحث مهدویت اظهار کرد: نیمی از مسائل و مشکلاتی که نسبت به مهدویت داریم این است که برخی افراد می‌گویند اگر ما در جوار امام بودیم شاید از وجود ایشان بهره می‌بردیم. این حرف درست نیست اینطور نیست که اگر امام زمان را نمی‌بینیم از وجود ایشان نیز بی‌بهره باشیم.

وی ادامه داد: همانگونه که در زمان امامان گذشته مردم از وجود این امامان معصوم بهره می‌بردند و در زمان غیبت صغری امام زمان از وجود ایشان بهره می‌بردند، حال که در غیبت کبری به سر می‌بریم نیز امام عصر همچون خورشیدی در پشت ابر برای ما مفید است.

گل‌پور افزود: در زمانی که امام زمان در غیبت به سر می‌بردند از طریق چهار نایبی که داشتند نیمی از مشکلات جامعه اسلامی را حل می‌کردند و ما می‌توانیم همواره از وجود ایشان بهره ببریم.

این استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: اگر ما مساله مهدویت را در سطح جامعه افزایش بدهیم می‌توانیم برای امور مسلمانان و احکام جامعه خود از وجود حضرت بهره ببریم. ما باید یاد بگیریم که سرباز امام زمان(عج) باشیم و ایشان را یاری کنیم نه اینکه سرباری برای ایشان باشیم.

وی افزود: باید طبع جامعه و به خصوص جوانان را عوض کنیم اینکه فقط بنشینیم و روضه بخوانیم درست نیست، باید زمینه‌های ظهور مهدویت را فراهم کنیم امام زمان(عج) همه جا با ما است، ولی ما او را نمی‌بینیم و نمی‌شناسیم باید به جوانان جامعه بفهمانیم که اگر امام را نمی‌بینیم دال بر این نیست که امام وجود ندارد.

گل‌پور در پایان گفت: اگر این باور را در سطح جامعه جا بیندازیم که همواره در محضر امام زمان(عج)هستیم هیچگاه مرتکب گناه و خطا نمی‌شویم.

کد خبر 220296
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز