سه‌شنبه ۴ تیر ۱۳۹۲ - ۰۷:۵۲
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: وب‌سایت‌های دولتی کره‌جنوبی صبح امروز هدف حملات سایبری گسترده‌ای قرار گرفت، در‌حالی که این کشور در ماه مارچ نیز مورد هجوم هکرها قرار گرفته‌بود.

براساس گزارش BBC، حمله ماه مارچ درحدود 32 هزار رایانه آلوده از خود به‌جا گذاشت. اما حمله اخیر که صبح روز سه‌شنبه آغاز شد وب‌سایت‌های دولتی مانند وب‌سایت ریاست‌جمهوری و سایت‌های رسانه‌های را هدف گرفته‌است. هویت هکرها به گفته دولت کره نامشخص است.

این حمله سایبری در سالگرد آغاز جنگ سال‌های 1950 تا 1953 دو کره که منجر به تفکیک دو کره از یکدیگر شد، آغاز شده‌است. وزارت علوم این کشور در بیانیه‌ای اعلام کرد دولت کره حمله سایبری توسط هکرهایی ناشناخته که منجر به غیر‌فعال شدن چندین وب‌سایت از جمله وب‌سایت آبی، متعلق به ریاست‌جمهوری کره شده‌است را تایید می‌کند. وب‌سایت دفتر هماهنگی‌های سیاست‌های دولت کره و وب‌سایت چندین رسانه مشهور کره نیز به واسطه این حمله مختل شده‌اند.

گزارش‌ها حاکی از این هستند که پیامی در تمجید از رهبره کره شمالی در این وب‌سایت‌ها دیده شده و گروه ناشناس را مسئول این حمله سایبری اعلام کرده‌است. اما هکر‌های ناشناس در توئیتر خود هرگونه همکاری در این حمله سایبری را رد کرده‌است. هکرهای ناشناس به‌تازگی پروفایل‌های شبکه‌های اجتماعی متعلق یا مرتبط به کره شمالی را هک کرده و تخریب کرده‌بودند.

براساس گزارش خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی، ظاهرا طی حمله سایبری اخیر تعدادی از وب‌سایت‌های کره شمالی نیز مختل شده و آسیب دیده‌اند. به گفته یونهاپ، وب‌سایت خبرگزاری مرکزی کره‌شمالی، روزنامه رودونگ سینمون، و چند وب‌سایت دیگر کره شمالی صبح امروز غیرفعال بوده‌اند.

کره‌جنوبی در ماه مارچ نیز قربانی حمله‌ای سایبری شد و 6 بانک و تمامی شبکه‌های تلویزیونی این کشور مورد هجوم هکرها قرار گرفته و 32 هزار رایانه آلوده‌شدند و در عین حال سیستم بانکداری این کشور مختل شد. در آن زمان که نقطه اوج درگیری این کشور با همتای شمالی‌اش بود، کره‌جنوبی همسایه سرکش خود را متهم اعلام کرد. کره شمالی در سال‌های 2009 و 2011 نیز متهم به انجام حملات سایبری شده‌است.

کد خبر 220286
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز