همشهری‌آنلاین: همزمـان با سالروز میلاد قائم آل محمد (عج)، ایران اسلامی سراسر شور و شادمانی است.

نیمه شعبان

منتظِران ظهور که از آغاز شعبان المعظم با چراغانی و آذین بندی میادین، خیابان‌ها و معابر برای بزرگداشت این روز بزرگ لحظه شماری می‌کردند امروز از شادی و شعف سر از پای نمی‌شناسند و با برپایی مراسم جشن و سرور به محضر مبارک صاحب الزمان حضرت مهدی (عج) ابراز ارادت می‌کنند.

شیفتگان حضرت مهدی (عج) در این روز، با خواندن مناجات شعبانیه و دیگر دعاها و زیارات سفارش شده در این روز مبارک از جمله زیارت آل یاسین، زیارت امام زمان (عج)، نماز امام زمان و دعاهای عهد و فرج به درگاه حضرت احدی تضرع و زاری می‌کنند و تعجیل ظهور حضرت ولی عصر (عج) را مسئلت می‌کنند.

اجرای مولودی، تواشیح، پخش شیرینی و شربت بین مردم، چراغانی معابر و مساجد و دیگر مکان‌های مذهبی و دادن هدیه به افرادی که نامشان مهدی و مهدیه است از دیگر برنامه‌ها و رسوم شادی آفرین جشن نیمه شعبان است.

در خیابان‌ها و دیگر معابر نیز ایستگاه‌های صلواتی برپاست و شیرینی و شربت میان مردم توزیع می‌شود.

واحد مرکزی خبر نوشت: همزمان با سالروز حضرت مهدی (عج) آیین‌های جشن در مساجد و حسینیه‌های سراسر کشور در حال برگزاری است و دوستداران آن حضرت با مولودی خوانی این روز عزیز را گرامی می‌دارند و برای تعجیل در ظهور حضرتش دست دعا به سوی آسمان بلند می‌کنند.

شهر مقدس قم بویژه حرم مطهر حضرت معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران امروز شور و سروری دو چندان دارد و مردم ولایتمدار این مکان مقدس با برپایی مجالس جشن و پخش نقل و شیرینی عشق و ارادت خالصانه خود را به امام عصر (عج) ابراز می‌دارند و حرم مطهر کریمه اهل بیت (س) پذیرای خیل مشتاقان و عاشقانی است که از سراسر کشور برای شرکت در جشن‌های نیمه شعبان به قم آمده‌اند.

همچنین مراسم باشکوهی در صحن‌ها و رواق‌های حرم مطهر رضوی برپاست و هزاران نفر از زائران و مجاوران این مکان قدسی، خجسته میلاد آخرین حجت الهی حضرت بقیه الاعظم (عج) را جشن می‌گیرند.

حرم مطهر احمد بن موسی حضرت شاهچراغ (ع) نیز در شادی روز طلوع خورشید نهان در پس ابر غیبت و ستاره سهیل آسمان امامت و ولایت غرق در شادی و سرور است و در روز میلاد قائم آل محمد حضرت مهدی موعود (عج) زائران حرم مطهر حضرت احمد بن موسی برادر بزگوار امام رضا (ع) جشن انتظار برپا کرده‌اند و زمزمه اللهم عجل لولیک الفرج سر داده‌اند و از حضرت احدیت تعجیل ظهور مولای مهربانشان را مسئلت دارند.

کد خبر 220117
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز