همشهری آنلاین: براساس نتایج نظرسنجی‌های جدید، میزان محبوبیت فرانسوا اولاند رئیس جمهوری فرانسه به ۲۶ درصد کاهش یافته است.

اولاند

به گزارش پرس تی وی، شرکت سنجش افکار عمومی ایفوپ، اخیرا بررسی انجام داده است که نتایج آن روز یکشنبه (۲ تیر) در روزنامه «ژورنال دو دیمانش» فرانسه منتشر شده است.

این نظرسنجی به صورت تلفنی از میان یک هزار و ۸۶۵ فرد ۱۸ ساله به بالا و در روزهای چهاردهم تا بیست و دوم ژوئن انجام شده است.

میزان محبوبیت اولاند براساس نظرسنجی ماه ژوئن، نسبت به ماه می با سه درصد کاهش همراه بوده است. در ماه می میزان محبوبیت اولاند، ۲۹ درصد بود.

نتایج این نظرسنجی همچنین حاکی از آن است که ۷۳ درصد از مردم فرانسه از عملکرد فرانسوا اولاند رئیس جمهور خود ناراضی هستند.

میزان محبوبیت اولاند تقریبا از همه روسای جمهور پیشین این کشور پایین تر بوده است.

دولت سوسیالیست اولاند با شرایط اقتصادی وخیمی روبروست و گفته می‌شود که فرانسه پس از آن که میزان تولید ناخالص داخلی اش در سه ماهه اول سال ۲۰۱۳ به میزان ۰.۲ درصد کاهش یافت، بار دیگر در تاریخ ۱۵ می، وارد بحران مالی شده است.

آژانس آمار ملی فرانسه در تاریخ بیستم ژوئن پیش بینی کرد که اقتصاد این کشور در سال جاری با رکود ۰.۱ درصدی همراه خواهد بود.

فرانسه همچنین با وجود وعده های فرانسوا اولاند برای از بین بردن بحران بیکاری تا پایان ۲۰۱۳، با رکورد بی سابقه افراد جویای کار روبروست. در ماه آوریل، ۳.۲۶ میلیون فرانسوی بیکار و جویای کار بودند.

کد خبر 220102
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز