همشهری آنلاین: در شب نیمه شعبان شهر تهران حال و هوای شور و سرور و ویژه‌ای به مناسبت میلاد حضرت صاحب‌الزمان (عج) به خود گرفته است.

ایسنا نوشت: با گشتی در خیابان‌ها و معابر شهر تهران از چند روز پیش شاهد جنب و جوش و شور و اشتیاق مردم برای برپایی جشن بزرگ نیمه شعبان که سالروز ولادت آخرین منجی عالم بشریت امام مهدی (عج) هستیم.

ماه شعبان و همزمان با آن ماه خرداد شمسی و ماه می میلادی چندین اتفاق بزرگ در کشور ما رخ داده که موجبات جشن و سرور و شادمانی مردم شده و آنها را به خیابان‌ها کشانده است.

آذین بندی معابر در آستانه نیمه شعبان - تهران

مناسبت ماه شمسی خلق حماسه سیاسی در بیست و چهار خرداد، اتفاق ماه میلادی که با تقویم فیفا همزمان شده بود، صعود تیم ملی جمهوری اسلامی ایران به جام جهانی و مناسبت ماه قمری ولادت باسعادت حضرت امام زمان (عج) است که در دو مناسبت گذشته مردم شادی و نشاط خود را به انحاء مختلف نشان دادند و از چند روز پیش مردم مومن و متدین در سراسر کشور و به ویژه پایتخت کشورمان با چراغانی کردن کوچه‌ها، خیابان‌ها و معابر و آذین بستن حسینیه‌ها، مساجد و اماکن متبرکه تلاش می‌کنند تا این مناسبت هر چه باشکوه‌تر و مردمی‌تر برگزار شود.

امروز نیز در آستانه شب نیمه شعبان و از ساعاتی پیش مردم با پخش شیرینی و شربت و با پخش صدای مولودی‌خوانی در اکثر خیابان‌های تهران تلاش کردند علاقه و محبت خود را به خاندان عصمت و طهارت در آستانه ولادت حضرت بقیه‌الاعظم (عج) به نمایش بگذارند.

بازار پخش شیرینی، نذورات و خیرات به حدی گرم شده که گاه سبب ایجاد ترافیک در خیابان‌های اصلی و شلوغ پایتخت شده است.

تعدادی از افرادی که چند سالی است به پخش نذورات در ایام نیمه شعبان مفتخر شده‌اند، در گفت‌وگویی با خبرنگار ایسنا اظهار داشتند که به عشق امام عصر (عج) این کار را با هزینه شخصی خود انجام می‌دهند و تا زنده هستند این کار را با قدرت و قوت هر چه بیشتر انجام خواهند داد.

صف طویل اتوبوس‌های واحد و خودروهای شخصی در خیابان بزرگ ولیعصر که در حال پذیرایی در ایستگاه‌های صلواتی مختص نیمه شعبان هستند، جالب توجه است. همچنین چراغانی و تزیین شدن معابر و حتی درختان حاشیه خیابان از نکات قابل توجه است.

آذین بندی معابر در آستانه نیمه شعبان - تهران

گفتنی است با نزدیک شدن به ساعات پایانی امروز (شنبه) که مصادف با شب نیمه شعبان است، فعالیت ایستگاه‌های صلواتی و جشن و سرورهای مردمی در خیابان‌های پایتخت بیشتر می‌شود و شواهد نشان می‌دهد که مردم در حال آماده شدن برای برپایی جشن عظیم نیمه شعبان و ایجاد یک حماسه معنوی دیگر هستند.

پخش صندوق خیرات و صدقات برای کمک به موسسات خیریه و تلاش کودکان برای جمع کردن کمک‌های مردمی جهت تزیین کوچه‌ها و محله‌ها از دیگر نکات قابل توجه این ایام است که نشان از شور و اشتیاق و علاقه مردم به خاندان رسول الله (ص) و آخرین بازمانده این خاندان حضرت امام مهدی (عج) هستیم.

همچنین بنرها، اعلامیه‌ها و اطلاعیه‌های فراوانی در سطح شهر برای برگزاری جشن‌ نیمه شعبان، سخنرانی، مولودی‌خوانی و ... در حسینیه‌ها، جلسات خانگی، مساجد، امامزادگان و بقاع متبرکه هستیم که از تمام علاقه‌مندان برای شرکت در این مراسم دعوت کرده‌اند.

شایان ذکر است هر ساله در ایام ماه شعبان که مصادف با ولادت چند تن از ذریه رسول خدا (ص) و ائمه اطهار (ع) و در نیمه شعبان مصادف با ولادت امام عصر (عج) است، مراسم‌های ویژه‌ای برگزار می‌شود که امسال نیز نمود این مراسم‌ها و ویژه برنامه‌ها بسیار قابل توجه است.

در این مراسمات که محل اجتماع عظیم مردمی در مسجد مقدس جمکران خواهد بود در سرتاسر ایران اسلامی در روز نیمه شعبان دست‌ها به سوی آسمان برای دعا جهت تعجیل در فرج امام زمان (عج) بلند خواهد شد.

کد خبر 220095
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز