یکشنبه ۲ تیر ۱۳۹۲ - ۰۷:۵۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: فیلم "آخرین ملکه زمین" در سالن سینما تک موزه هنرهای معاصر تهران همراه با جلسه نقد و بررسی به نمایش در می‌آید.

فیلم ایرانی

به گزارش همشهری آنلاین، با آغاز فصل جدید نمایش فیلم در سالن سینماتک، فیلم "آخرین ملکه زمین" به کارگردانی محمدرضا عرب محصول سال 1385 به مدت 87 دقیقه؛ روز چهارشنبه 5 تیرماه ساعت 16:30 در سالن سینماتک موزه هنرهای معاصر تهران به نمایش در می‌آید.

همچنین بعد از نمایش فیلم جلسه نقد و بررسی این فیلم با حضور رضا درستکار برگزار می‌شود.

این فیلم جایزه بزرگ آفرودیت طلایی از هفدهمین فستیوال بین المللی فیلم وارنا بلغارستان و دیپلم افتخار بهترین کارگردانی از بیست و پنجمین جشنواره فیلم فجر را از آن خود کرده است و همچنین این فیلم کاندیدای بهترین کارگردانی، فیلمبرداری و بازیگر نقش اول از هفدهمین جشنواره بین المللی فیلم اشلند-آمریکا، کاندیدای بهترین جلوه های ویژه میدانی از یازدهمین جشن خانه سینما، منتخب جشنواره های جهانی، بروکلین، مونترال، فوکوئوکا، بوستون، قاهره، سنگاپور، بمبئی، وارنا، هامبورگ و ... بوده است.

در این فیلم اصغر همت، قربان نجفی، گلی اکبری، علا محسنی، علی آزادنیا، غلامرضا بایزان منش، وحید نگاه، عبدالوکیل نیک بین، علی اکبر پیغمبری، ساقی عقیلی، نصیره اکبری بازی می‌کنند و داستان این فیلم از آنجا آغاز می‌شود که علی بخشی جوان مهاجر افغانی که در ایران مشغول به کار است از خانواده به خصوص همسرش شاهکل مدتی است بی خبر است.

حوادث و اخبار 11 سپتامبر و تهدید و حمله آمریکا به کشور افغانستان دلشوره های علی بخشی را بیشتر می‌کند.

بنابراین تصمیم می‌گیرد به وطنش افغانستان بازگردد که در این سفر طولانی با فراز و نشیب های بسیاری روبرو می‌شود.

علاقمندان برای استفاده از برنامه نمایش فیلم و جلسه نقد و بررسی می‌توانند به موزه هنرهای معاصر تهران واقع در خیابان کارگر شمالی مراجعه کنند و یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 88951965 تماس بگیرند.

 

کد خبر 220003
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز