گروه اقتصادی: تعرفه تلفن همراه همچنان طبق دستورالعمل سال گذشته شورای رقابت محاسبه می‌شود و هرگونه افزایش قیمت بدون هماهنگی با مرکز ملی رقابت غیرقانونی است.

رئیس شورای رقابت با بیان این مطلب به دستورالعمل سال گذشته این شورا برای محاسبه تعرفه تلفن‌ همراه اشاره کرد و گفت: دستورالعمل این شورا تا پایان اسفندماه سال 91 اعتبار داشت و با توجه به تغییر پارامترها امکان تغییر قیمت نیز وجود دارد اما برای افزایش قیمت و یا صادر شدن دستورالعمل جدید باید رسما به شورا درخواست داده شود که هنوز دراین زمینه درخواستی به دست ما نرسیده است.

جمشید پژویان افزود: تا زمانی که همراه اول درخواست تغییر قیمت‌های خود را به شورای رقابت تحویل ندهد هرگونه افزایش در تعرفه‌ها غیرقانونی خواهد بود. وی در رابطه با دیگر اپراتورهای تلفن همراه نیز گفت: شورا هنوز به این حوزه ورود نکرده اما با توجه به انحصاری بودن بازار اپراتورهای تلفن همراه شورا قطعا باید در آینده‌ای نزدیک به بحث قیمت‌گذاری آنها نیز ورود کرده و با تعیین دستورالعملی قیمت‌های جدید را مشخص کند. این در حالی است که مدیرعامل یکی از اپراتورها با بیان اینکه هزینه مکالمه بین‌شهری و جابه‌جایی تلفن همراه حذف نشده از اجرایی نشدن تعرفه جدید همراه اول از ابتدای تیر‌ماه خبر داده و اعلام کرد، این کار نیازمند تعیین تعرفه‌ نهایی و فراهم شدن مقدمات Flat (یکنواخت) کردن شبکه است.

وحید صدوقی با بیان اینکه تعرفه نهایی همراه اول هنوز در دست بررسی در هیأت مدیره است به فارس گفت: تعرفه 535ریال اعلامی از سوی رگلاتوری، تعرفه پایه است و اپراتور می‌تواند تا 20درصد بیشتر از مبلغ را اجرا کند و برای تعیین تعرفه همراه اول، پیشنهادهای همراه اول و مخابرات ایران در حال بررسی است.

کد خبر 219936
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز