همشهری آنلاین: دیوید کامرون رهبر حزب محافظه‌کار انگلیس از دولت و رسانه‌های کشورش خواست تا از زدن برچسب توهین‌آمیز "تروریست" به مسلمانان خودداری کنند.

به گزارش ایرنا کامرون پس از اقدامی نمادین و گذراندن دو روز کامل با یک خانواده مسلمان انگلیسی در بیرمنگام اعلام کرد که اطلاق صفت "اسلامی" یا "اسلام‌گرا" به تروریستها، توهینی شدید به مسلمانان تلقی می‌شود.

رهبر محافظه‌کاران انگلیس روز دوشنبه 24 اردیبهشت در مقاله‌ای در روزنامه گاردین نوشت: با آوردن صفت اسلامی در پشت عنوان تروریست، در واقع به اهداف خرابکاران کمک می‌شود.

وی با انتقاد از سیاست اعتیادگونه دولت انگلیس در به کار بردن اصطلاح "تروریسم اسلامی" از رسانه‌های عمومی مانند "بی.بی.سی" نیز خواست تا از رویه جاری پیروی نکنند.

رهبر حزب محافظه‌کار انگلیس ضمن انتقاد از سیاست استفاده غیرمسوولانه از تعابیر واژگانی، از غیرمسلمانان خواست تا برای درک بیشتر مسایل مسلمانان تلاش کنند.

کامرون در این مقاله همچنین خواستار مقابله تمام اعضای جامعه انگلیس با نژادپرستی و تعصب قومی شد و تصریح کرد: نمی‌توان با زورگویی و قلدری از اقلیت‌ها خواست که بریتانیایی شوند.

حدود دو میلیون نفر از جمعیت ‪ ۶۰‬میلیونی بریتانیا را مسلمانان تشکیل می‌دهند که بزرگترین اقلیت دینی در این کشور محسوب می‌شوند.

کد خبر 21993

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز