همشهری آنلاین: رئیس کل بانک مرکزی از پیش‌فروش660 تا 670 هزار سکه، انصراف از خرید 58 هزار سکه و تحویل 300 هزار قطعه دردور دوم پیش فروش بانک مرکزی خبر داد و گفت: بهتر است ثبت‌نام کنندگان برای دریافت سکه‌های خود تا شهریور ماه صبر نکنند

coin

محمود بهمنی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی فارس  با اشاره به کاهش قیمت جهانی طلا، اظهارداشت: بانک مرکزی از مدت‌ها قبل کاهش قیمت اونس و نزدیک شدن آن به 1200 دلار را پیش‌بینی کرده بود و به همین دلیل زودتر از موعد عرضه سکه‌های پیش‌فروشی را آغاز کرد.

وی با بیان اینکه در دوره قبل 9.5 میلیون سکه و در این مرحله حدود 660 تا 670 هزار سکه پیش‌فروش شد، افزود: از مجموع سکه‌های پیش‌فروش شده در مرحله دوم، معادل 58 هزار سکه انصراف داده و پول این افراد بازگشت داده شد.

رئیس کل بانک مرکزی تصریح کرد: در این مدت حدود 300 هزار پیش‌فروشی تحویل داده شد و مابقی سکه‌ها هنوز در بانک است؛ بهتر است ثبت‌نام کنندگان برای دریافت سکه‌های خود تا شهریور ماه صبر نکنند.

بر اساس این گزارش در دور اول پیش فروش سکه تعداد زیادی از خریداران در موعد مقرر برای تحویل سکه‌های خود اقدام نکردند و این سکه‌ها در بانک ماند.

بهمنی با اشاره به روند کاهشی قیمت سکه در بازار، گفت: اگر قیمت سکه افزایش می‌یافت، بانک مرکزی مجددا طرح پیش‌فروش سکه را اجرا می‌کرد.

به گزارش فارس، بانک مرکزی از 8 اسفند ماه تا پایان روز کاری 28 اسفند 91 پیش فروش طرح پیش فروش سکه را اجرا و عرضه آن را از ابتدای خرداد آغاز کرد. قیمت سکه در دور روز ابتدایی اجرای این طرح یک میلیون و 250 هزار تومان بود که برای افزایش استقبال مردم 50 هزار تومان کاهش یافت. این در حالی است که قیمت سکه تمام در بازار هم اکنون به یک میلیون و 140 هزار قطعه رسیده است

کد خبر 219717
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز