همشهری آنلاین: عمران الزعبی وزیر اطلاعات سوریه می‌گوید پیروزی نیروهای سوریه علیه شبه نظامیان و تروریست‌های تحت حمایت‌های خارجی که در این کشور فعالیت می‌کنند، تنها به زمان نیاز دارد.

سوریه

به گزارش شبکه پرس تی وی به نقل از الزعبی در گفتگو با شبکه تلویزیونی المیادین گفت نیروهای ارتش سوریه همه شبه نظامیان را در سراسر کشور دنبال کرده و آنان را شکست خواهند داد.

وزیر اطلاعات سوریه گفت ارتش سوریه برای پیروزی در این نبرد علیه تروریسم و برقراری ثبات و امنیت در کشور، تنها به زمان نیاز دارد.

الزعبی گفت: «جنگ علیه تروریسم و مداخله خارجی در حالی که شمار زیادی از تروریست ها از کشورهای مختلف به سوریه اعزام شده‌اند، کار آسانی نیست.»

وی همچنین تاکید کرد که دولت سوریه هیچ نقشی در حملات موشکی اخیر به منطقه البقاع در شرق لبنان ندارد.

الزعبی گفت: «هیچ تجاوزی از سوی دولت سوریه علیه خاک لبنان صورت نگرفته است و هرگز چنین حمله‌ای صورت نخواهد گرفت زیرا ما پروژه ای ملی علیه طرح های صهیونیستی داریم.»

امریکا در تاریخ ۱۴ ژوئن اعلام کرد که این کشور شبه نظامیان سوریه را تسلیحات نظامی تامین خواهد کرد و مدعی شد که دولت سوریه از تسلیحات شیمیایی علیه شبه نظامیان استفاده کرده است و دولت سوریه از «خط قرمز» واشنگتن عبور کرده است.

دولت سوریه قویا این ادعای بی اساس امریکا را رد کرده و گفته است که شبه نظامیان چندین بار از جمله در تاریخ ۱۹ مارس در حمله به منطقه خان العسل در استان حلب در شمال غرب این کشور، از تسلیحات شیمیایی استفاده کرده اند. در این حمله بیش از ۲۴ نفر کشته شدند.

ناآرامی در سوریه از مارس ۲۰۱۱ میلادی آغاز شده و تا کنون شمار زیادی از مردم از جمله تعداد زیادی از نیروهای امنیتی این کشور، جان خود را از دست داده‌اند.

دمشق می گوید ناآرامی های سوریه از خارج از کشور کنترل و هدایت می شود و گزارش های موجود نیز حاکی از آن است که شمار زیادی از شبه نظامیان را اتباع خارجی تشکیل می دهند.

دولت سوریه اعلام کرده است که غرب و متحدان آن در منطقه به خصوص کشورهای قطر، عربستان سعودی و ترکیه از شبه نظامیان سوری حمایت می‌کنند.

کد خبر 219702
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز