همشهری آنلاین: چین و روسیه گزارش وزارت امور خارجه امریکا را که این دو کشور را به ناتوانی در مبارزه با قاچاق انسان متهم می‌کند، رد کرده‌اند.

russia china

به گزارش پرس تی وی، هوا چانینگ سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز پنج شنبه (۳۰ خرداد) در کنفرانس خبری در پکن گفت: «ما اعتقاد داریم که طرف امریکایی باید دیدی بی طرفانه و بدون غرض در قبال تلاش های چین در مبارزه با قاچاق انسان داشته باشد و از قضاوت های یک طرفانه و دلخواهانه در قبال چین دست بردارد.»

وی افزود پکن همیشه به «مبارزه با همه نوع جنایات قاچاقچیان»، اهمیت زیادی می‌دهد.

کونستانتین دالگوف نماینده حقوق بشر وزارت امور خارجه روسیه نیز با انتشار بیانیه‌ای گفت: «متاسفانه به جای بررسی عمیق و هدفمند این مسئله که چرا قاچاق انسان به ویژه در خاک امریکا در حال افزایش است، این گزارش یک بار دیگر با روشی غیر قابل قبول»، روسیه را ناتوانی در مبارزه با قاچاق انسان متهم می‌کند.

وزارت امور خارجه امریکا روز چهارشنبه (۲۹ خرداد) مسکو و پکن را در پایین جدول کشورهایی که با قاچاق انسان مبارزه می‌کنند، قرار داد.

این گزارش ادعا می‌کند که پکن تلاش مهمی برای منع جامع و تنبیه همه اقسام قاچاق انجام نداده است و کار اجباری به ویژه در کوره های آجر پزی، معادن ذغال سنگ و کارخانه ها، همچنان به عنوان یک مشکل باقی است.

این گزارش همچنین مدعی است که یک میلیون نفر در روسیه در محل کار مورد استثمار قرار می‌گیرند که از آن جمله می‌توان به ارائه خدمات بدون پرداخت، سوء استفاده فیزیکی یا زندگی در شرایط بسیار سخت همراه با فقر اشاره کرد.

کد خبر 219692
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز