همشهری آنلاین: یکی از زندانیان زندان بدنام گوانتانامو که در اعتصاب غذا به سر می‌برد، بخشی از شکنجه‌ای را که زندانیان در زمان تغذیه اجباری متحمل می‌شوند، بازگو کرده است.

به گزارش پرس تی وی، احمد بلباچا، زندانی ۴۳ ساله الجزایری که در زندان گوانتانامو زندانی است روز چهارشنبه(۲۹ خرداد) به وکیل خود گفت، زندانیان به هنگام تغذیه اجباری ضربه بسیار سختی را متحمل می‌شوند و برخی از آن‌ها دچار تهوع می‌شوند.

بلباچا افزود،« زمانی که آن‌ها ما را در اردوگاه شماره ۶ مورد تغذیه اجباری قرار ‌دادند، پاها و دست‌های‌مان را غل و زنجیر کردند و دست‌هایمان را نیز با زنجیری فلزی بستند. سپس ما را بر روی صندلی مخصوص تغذیه اجباری نشانده و با کمربند ‌بستند.»

شمار زیادی از زندانیان گوانتانامو در اردوگاه شماره ۶ این زندان که ۲۰۰ سلول دارد، نگهداری می‌شوند.

این زندانی گوانتانامو یادآور شد، « برخی از کارکنان جدید درمانی که هم زمان با افزایش شمار اعتصاب غذا کنندگان به زندان اعزام شده بودند این زندان را ترک کردند چون از تغذیه اجباری زندانیان هراس داشتند. به نظر نمی‌رسد که من وحشتناک باشم چون نهایت وزن من اکنون ۱۲۰ پوند است.»

هم زمان با افزایش شمار زندانیانی که اعتصاب غذا کرده‌اند،امریکا اوایل ماه جاری میلادی کادر درمانی بیشتری را این زندان اعزام کرد.

این زندانی گوانتانامو ادامه داد، «زمانی که یکی از پرستاران جدید، حدودا ۴۰ ساله، سرگرم تغذیه اجباری من بود دیدم که دستانش می لرزد. از او پرسیدم که آیا اولین بار است که به زور به شخصی غذا می‌دهد، پاسخ داد: «بله»

بلباچا بیش از یازده سال است که در زندان بدنام گوانتانامو در سواحل کوبا زندانی است، این درحالی است که وی شش سال پیش از اتهامات تبرئه شد.

حدود یکصد زندانی در زندان گوانتانامو بیش از سه ماه است که در اعتصاب غذا به سر می‌برند. این زندانیان، در اعتراض به شرایط بد زندان و نامشخص بودن مدت بازداشت خود بدون هیچ اتهام و محاکمه، دست به اعتصاب غذا زدند. اعتصاب غذای زندانیان گوانتانامو در اوایل فوریه زمانی آغاز شد که معترضان خواستند تا دادگاهی برای رسیدگی به پرونده شان تشکیل شد.

بنابر گزارش‌ها،مقام‌های زندان از طریق لوله‌هایی که به بینی و معده زندانیان متصل است، آن‌ها مورد تغذیه اجباری قرار داده‌اند. گروه‌های حقوق بشر استفاده از شیوه تغذیه اجباری زندانیان را شکنجه توصیف کرده‌اند.

حدود ۱۵۰ نفر از پزشکان و کارکنان بیمارستان روز چهارشنبه (۲۹ خرداد) با ارسال نامه‌ای سرگشاده به باراک اوباما، رئیس جمهوری امریکا، اجازه ملاقات با این زندانیان را با هدف مدوای آن‌ها، خواستار شدند.

در این نامه که مجله پزشکی« لانست» آن را منتشر کرد، آمده است: « واضح است که آن‌ها به پزشکان نظامی اعتمادی ندارند. بدون جلب اعتماد بیماران ارائه خدمات پزشکی به آن‌ها غیر ممکن است. از آنجایی که زندانیان به پزشکان نظامی اعتماد ندارند بعید است که به توصیه‌های پزشکی آن‌ها عمل کنند.»

زندان گوانتانامو پس از حملات یازدهم سپتامبر ۲۰۰۱ میلادی، در۱۱ ژانویه ۲۰۰۲ میلادی به دستور جرج دابلیو بوش رئیس جمهوری پیشین امریکا با هدف نگهداری مظنونان بازداشت شده در افغانستان و دیگر جاها راه اندازی شد.

اوباما در اوایل سال ۲۰۰۹ میلادی وعده داد که در مدت ۱۲ ماه این زندان را تعطیل کند اما با سپری شدن چهار سال این زندان همچنان باز است. اوباما کنگره را به دلیل خلف وعده‌اش سرزنش می‌کند.

کد خبر 219686
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز