چهارشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۵:۰۵
۰ نفر

مدیر سینما قدس گفت: وضعیت فروش در سینما قدس بهار امسال در بدترین شرایط چند سال گذشته بود.

سینما قدس

محمدرضا نصیری‌نژاد در گفت‌و‌گو با ایسنا، درباره وضعیت فروش این سینما در 3 ماه نخست امسال بیان کرد: معمولا با توجه به اینکه فیلم‌هایی که در نوروز اکران می‌شوند بهترین فیلم‌ها هستند، از همان زمان مشخص می‌شود که ادامه اکران چطور پیش خواهد رفت و در این مدت سینما قدس به فروش حدود 23میلیون تومان رسید.

او افزود: این روند پایین‌ترین حدی بود که در چند وقت اخیر داشته‌ایم و می‌توانم بگویم در مقایسه با 4 سال گذشته، امسال بدترین سال برای گروه سینمایی قدس بوده است. نصیری‌نژاد ادامه داد: این سینما تا به امروز حدود 44میلیون تومان ضرر کرده است که هزینه‌های برق و آب و گاز در هر‌ماه حدود 15میلیون تومان می‌شود و با روند فروش بلیت در آینده بسیار نزدیک مجبور به بستن سینما خواهیم شد. او یادآوری کرد: دولت پیش از این قول داده بود تا 15درصد از ظرفیت سالن سینما را خریداری کند که عملی نشد، همچنین قرار بود یارانه آب و برق را هم بدهد که آن هم عملی نشد و با این وضعیت تنها اگر فیلم خوبی نمایش داده شود می‌توان به بهبود اوضاع امیدوار بود. این سینمادار با اشاره به اینکه به‌زودی‌ ماه‌رمضان هم فرامی‌رسد، ادامه داد: شرایط برای فروش فیلم‌هایی که در سینماها نمایش داده می‌شوند، جالب نیست و دولت باید هر چه سریع‌تر مُسکنی را به سینماها، مخصوصا سینماهای خصوصی تزریق کند.

نصیری‌نژاد با تأکید بر اینکه دولت جدید باید فکر‌ی اساسی برای این وضعیت بکند، گفت: ابتدا باید اقدامی انجام شود تا اوضاع مالی سینماها صفر نشود، در غیراین صورت همین سینما قدس تا 3 روز دیگر باز نخواهد بود. وی با بیان اینکه قلب یک سینما آپاراتخانه است و اگر برق نباشد آپاراتخانه نمی‌تواند کار کند، ادامه داد: حدود 8 سال قبل، سینما قدس 13پرسنل داشت اما اکنون این تعداد به 5 نفر کاهش پیدا کرده است. این در حالی است که هزینه‌های اضافی سینما را حذف کرده‌ایم و حتی اگر لامپی هم‌بسوزد، به سختی می‌توان برای آن هزینه کرد.

کد خبر 219528

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز