مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: نایب رییس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب افزایش مرخصی زایمان زنان از 6 ماه به 9 ماه، زمان اجرای این مصوبه را اعلام کرد.

شهلا میرگلو بیات در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن بیان این مطلب گفت: ایرادات مصوبه افزایش مرخصی زایمان زنان برطرف شد و همانطور که پیش از این هم اعلام کرده بودیم نظر شورای نگهبان بر این مصوبه مثبت بود و در نهایت به تصویب رسید و برای اجرایی شدن به هیات دولت ابلاغ شد.

نایب رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی درباره زمان دقیق اجرای مصوبه افزایش مرخصی زایمان زنان نیز گفت: با توجه به اینکه این مصوبه به هیات دولت ابلاغ شده است، لذا دولت هرچه سریعتر باید آن را اجرا کند و این مصوبه حتما تا پایان عمر دولت دهم اجرایی خواهد شد.

وی یادآور شد: البته براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی علاوه بر اینکه مادران 9 ماه به مرخصی زایمان می‌روند همسران آنها نیز از دو هفته مرخصی اجباری تشویقی برخوردار می‌شوند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز 20 خردادماه، لایحه اصلاح قوانین تنظیم جمعیت و خانواده اعاده شده از سوی شورای نگهبان را مورد بحث و بررسی قرار داده و برای تامین نظر آن شورا، با اصلاحاتی به تصویب رساندند.

نمایندگان مجلس با 145 رای موافق، 12 رای مخالف و 15 رای ممتنع از 204 نماینده حاضر در جلسه، با این اصلاح موافقت کردند.
بر این اساس، در مصوبه پیشین مجلس افزایش مرخصی زایمان از 6 ماه به 9 ماه تصویب شده بود اما به دلیل داشتن بار مالی برای دولت از سوی شورای نگهبان رد شد، اما در اردیبهشت ماه امسال از سوی دولت اعلام شد که بار مالی ناشی از این مصوبه تامین شده، لذا مجلس نیز بر افزایش مرخصی زایمان تاکید دوباره کرد.

 

کد خبر 219254
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز