همشهری آنلاین: کارگردان فیلم کوتاه «فاصله‌های بی‌دلیل» در پی پخش فیلمش از برنامه‌ «کلاکت» در شبکه نمایش، اعلام کرد: تهیه‌کننده برنامه‌ تلویزیونی، به پخش فیلمی مبادرت کرده که کارگردان واقعی آن بنده هستم و این فیلم با جعل نام کارگردان واقعی پخش شد.

تلویزیون

منصوره میرمعرب، کارگردان فیلم کوتاه «فاصله‌های بی‌دلیل» در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن گلایه از شبکه نمایش گفت: دردناک‌تر اینکه در زمان تماس اینجانب با این برنامه، تهیه‌کننده محترم بدون آنکه کمترین اهمیتی برای این عمل غیرقانونی و ظالمانه قائل شود، به شکل غیرمستقیم و به وسیله منشی خود پیغام می‌گذارد که کار ما قانونی است. از ایشان خواستارم که فقط یک لحظه خود را به جای اینجانب بگذارد، زیرا تهیه‌کننده این برنامه خود نیز کارگردان است. اگر فیلم ایشان با نام جعلی کارگردانی دیگر از شبکه‌ای برای تمام جهانیان ارسال شود واکنش ایشان چه خواهد بود؟

وی ادامه داد: مدارک و مستندات بنده کاملا گواه بر این است که در این برنامه جعل و تقلب صورت پذیرفته و نام ... به عنوان کارگردان در تیتراِژ فیلم غیر واقعی است.

میر معرب ضمن ابراز تاسف از این اقدام، اظهار کرد: برنامه‌ای که با شعار حمایت از فیلمسازان فیلم کوتاه از رسانه ملی مجوز پخش می‌گیرد، دست به عملی می‌زند که هرگز و هرگز در شأن و ساحت هنرمند نیست و زمانی که گلایه‌ یک فیلمساز را می‌شنود، برخلاف تمام ادعاهای برنامه در کمال خونسردی این عمل سخیف را کم اهمیت جلوه می‌دهد و اینگونه موجبات بی‌اعتمادی مخاطبان را به رسانه ملی فراهم می‌کند. به هر حال نام کارگردانی به نام ...در تیتر فیلم فاصله‌های بی‌دلیل، دروغین و جعلی است و بنده حق شکایت را هم از جاعل و هم از تهیه‌کننده برنامه «کلاکت» برای خود محفوظ می‌دانم.

این کارگردان در پایان گفت: این فیلم با نام منصوره میرمعرب در جشن تصویر سال و جشنواره شهر اکران و مجوز پخش آن به کارگردانی اینجانب صادر شده است. همچنین در نشریه سینمایی مشخصات این فیلم به نام اینجانب درج شده و موجود است. گفتنی است نقد منتقد گرامی، آقای عزیزالله حاجی مشهدی نیز بر این فیلم موجود است.

تذکر همشهری آنلاین: نام فردی که میر معرب از او نام برده توسط همشهری آنلاین نقطه‌چین شده است.

کد خبر 219116
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز