دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۰۴:۳۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: گروه 15 نفره هم آوا دو عروسی و یک سوگنامه شاهنامه را به یاد فردوسی در فرهنگسرای نیاوران می‌نوازند.

«گروه موسیقی 15 نفره هم آوا به همراه سه سخنران برجسته، آیین گرامی داشت یادروز فردوسی را در فرهنگسرای نیاوران برگزار می کنند.»

علیرضا شجاع پور مسئول برپایی این یادروز در فرهنگسرای نیاوران با اعلام خبرفوق گفت: در روز نخست 24 اردیبهشت، استاد دکتر جلال خالقی مطلق، در روز دوم دکتر بازرگان و در روز سوم امیرحسین ماهوزی سخنرانان مدعو این آیین خواهند بود.

وی همچین گفت: «گروه موسیقی «هم آوا» که از سال 78 تشکیل شده و به طور اختصاصی تنها برروی شاهنامه فعالیت خود را متمرکز نموده است و تا امروز برای هشت داستان شاهنامه موسیقی ساخته و نزدیک به 100 کنسرت نیز در تهران برپا داشته با 15 نوازنده و خواننده، دو عروسی و یک سوگنامه مندرج در شاهنامه را در سه روز در سالن اصلی فرهنگسرای نیاوران اجرا خواهد کرد.

این گروه در روز نخست عروسی زال و رودابه، در روز دوم عروسی رستم و تهمینه و در روز آخر سوگ سهراب را با موسیقی ایرانی روایت می کند.

وی افزود: مهدی نامدار، سرپرست، آهنگساز و نوازنده نی و مجید وحید و مجتبی عسگری خواننده های گروه «هم آوا» هستند. بهنام قاسم خانی (سنتور) ایرج طباطبایی (تمبک) شاهرخ قزوینی (کمانچه) نستوه رمضانی (تار) پژمان چراغی (دف، ضرب زورخانه) ذبیح الله وحید (کمانچه) الهام سروش نیا(بم تار) پیام قدیری (دهل و پرکاشن) نوازندگان هم آوا و سودابه امانی، مهسا افشار، الهه طباطبایی و مریم شریف زاده هم خوانان این گروه می باشند.

علیرضا شجاع پور اعلاپم کرد: در کنار این گرامی داشت 3 روزه که هرروز از ساعت 18 تا 30/20 و تا چهارشنبه 26 اردیبهشت ادامه خواهد داشت نمایشگاهی شامل آثار تجسمی و نیز کتابهایی با موضوع فردوسی و شاهنامه در نگارخانه شماره دو فرهنگسرای نیاوران در معرض دید عموم قرار می گیرد.

کد خبر 21897

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز