گروه حوادث: گروه حوادث: دختر دندانپزشک تنها قربانی خواستگار قلابی نبود که خود را تاجر معرفی می‌کرد.

متهم

با انتشار خبر دستگیری این مرد 5دختر دیگر هم با مراجعه به پلیس از متهم شکایت کردند که یکی از آنها استاد دانشگاه بود.
نخستین برگ از این پرونده اسفند سال گذشته ورق خورد. زمانی که دختر دندانپزشکی به کلانتری 148انقلاب رفت و خبر از سرقت کیف میلیونی‌اش داد. وی مدعی شد زمانی که قصد رفتن به مطبش را داشته کیفش که داخل آن سرویس طلای 10میلیون تومانی بوده از سوی 2دزد موتور سوار به سرقت رفته است.

بعد از اظهارات دختر جوان، پرونده‌ای پیش روی قاضی موسوی، دادیار دادسرای جنایی تهران قرار گرفت و با دستور وی تیمی از مأموران پایگاه سوم پلیس آگاهی پایتخت تحقیقات خود را برای شناسایی دزدان کیف قاپ آغاز کردند. درحالی‌که تجسس‌ها در این زمینه ادامه داشت، دختر دندانپزشک بار دیگر نزد ماموران پلیس رفت و مدعی شد که سارق احتمالا خواستگار وی است.
او گفت: چند وقت پیش تاجر جوانی به نام شهرام برای پر کردن دندان به مطب من آمد.

از همان زمان آشنایی ما شروع شد تا اینکه به هم علاقه‌مند شدیم و تصمیم گرفتیم با هم ازدواج کنیم. مدتی بعد وقتی شهرام متوجه شد می‌خواهم برای تعطیلات عید به اروپا بروم، به من گفت که می‌تواند برایم ویزا بگیرد و من هم 30میلیون تومان در اختیارش قرار دادم. فردای همان روز بود که ماجرای سرقت رخ داد و کیفم از سوی دزدان ربوده شد. پس از سرقت، شهرام دیگر جواب تلفن‌هایم را نداد و به طرز مرموزی ناپدید شد. حالا هم مطمئن هستم که وی نه‌تنها دست به کلاهبرداری 30میلیون تومانی از من زده، بلکه 2سارق اجیر کرده تا کیفم را به سرقت ببرند، چرا که فقط او می‌دانست سرویس طلای 10میلیونی‌ام داخل کیفم است و خودش بود که از من خواست سرویس طلا را به مطب ببرم تا آن را ببیند.

شاکیان جدید

بعد از شکایت دختر دانپزشک، قاضی پرونده دستور بازداشت شهرام را صادر کرد و مأموران با سرنخ‌هایی که شاکی در اختیارشان قرار داده بود توانستند مخفیگاه این مرد را شناسایی و او را دستگیر کنند. وی بعد از انتقال به اداره آگاهی در بازجویی‌ها، خود را بی‌گناه دانست اما وقتی 5زن دیگر نزد پلیس رفتند و به طرح شکایت پرداختند، مشخص شد که او با نقشه‌ای حساب شده دست به سرقت و کلاهبرداری زده است.

یکی از شاکیان استاد دانشگاه است که در یکی از سایت‌های همسریابی با شهرام آشنا شده بود. وی هنگام طرح شکایت به مأموران گفت: بعد از آشنایی با شهرام او به من وعده ازدواج داد و من نیز به او اعتماد کردم تا اینکه مدتی قبل لپ تاپ و تبلت شخصی‌ام خراب شد و از شهرام کمک خواستم.

وی مدعی شد که می‌تواند مشکل را حل کند و خواست تا آنها را تحویل وی دهم. من هم با او قرار گذاشتم و لپ تاپ و تبلتم را در اختیارش قرار دادم اما او پس از گرفتن آنها، ناپدید شد و هر چه با موبایلش تماس گرفتم پاسخ نداد. وی افزود: داخل لپ تاپم اطلاعات و تحقیقات علمی وجود داشت که برایم ارزشمند بود برای همین مرتب با او تماس گرفتم و تهدید به شکایت کردم تا اینکه تهدیدم کرد که اگر شکایت کنم عکس‌های شخصی‌ام که در تبلتم وجود داشت را در شبکه‌های اجتماعی پخش می‌کند و آبرویم را می‌برد. با وجود این من تصمیم به شکایت از این خواستگار فریبکار گرفتم.

دختر دیگری که اهل یکی از شهرستان‌هاست و وی نیز در یکی از سایت‌های دوست‌یابی با شهرام آشنا شده بود در شکایت خود ادعا کرد که خواستگار فریبکارش به بهانه اینکه بدهکار است مبلغ 11میلیون تومان از وی گرفته و بعد از سرقت طلا و جواهراتشان فراری شده است.شاکی دیگر در کشور ترکیه با شهرام آشنا شده بود. خواستگار فریبکار به بهانه خرید ارز دولتی و تهیه ویزای آمریکا برای خواهر شاکی دست به کلاهبرداری 12میلیون تومانی از او زده بود.

بی‌گناهم

درحالی‌که هر کدام از شاکیان مدعی بودند که با ترفندی قربانی مرد کلاهبردار شده‌اند، متهم اما ادعای بی‌گناهی ‌کرد و مدعی شد که ماجرای سرقت و کلاهبرداری دروغ است. وی به مأموران گفت: چند سال پیش برای تجارت به کشور ترکیه رفته بودم که در آنجا با زن جوانی آشنا شدم.

بعد از اینکه به ایران برگشتیم وی را به عقد موقت خود درآوردم و هرچه داشتم برای او خرج کردم. بهترین لباس‌ها و ماشین و خانه برای او تهیه کردم اما او بعد از مدتی مرا از خانه‌اش بیرون کرد و من دچار مشکل مالی شدم به همین‌خاطر از دخترانی که با آنها آشنا شده بودم پول قرض گرفتم و قصد داشتم پول‌ها را برگردانم اما نشد. وی در ادامه گفت: ماجرای دزدی هم دروغ است چرا که من لپ‌تاپ و تبلت را از استاد دانشگاه گرفتم تا آن را تعمیر کنم اما او به من تهمت سرقت زده است.

به گزارش همشهری، تا‌کنون تعداد شاکیان این پرونده به 6نفر رسیده است و با توجه به افزایش شاکیان احتمالی، قاضی موسوی مجوز چاپ عکس متهم را صادر کرده و از شاکیان احتمالی خواسته است برای شکایت به پایگاه سوم پلیس آگاهی پایتخت مراجعه کنند.

کد خبر 218967
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز