یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۱۱:۲۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: هیلاری کلینتون کاندیدای حزب دموکرات برای شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا ضمن انتقاد از عملکرد جورج بوش گفت: رئیس‌جمهور بر دولتی اقلیت، برای اقلیت و توسط اقلیت حکم می‌راند.

به نوشته آسوشیتد پرس، کلینتون افزود: به مدت شش سال خانواده‌های پرکار طبقه متوسط از سوی این رئیس‌جمهور نادیده گرفته شدند.

هیلاری کلینتون با این مقدمه به مردم آمریکا قول داد، تا اهداف جدیدی را برای کشورش ترسیم کند.

دموکرات‌هایی که در مراسم شام سالانه اعضای این حزب در ایالت اوهایو حضور یافته بودند پس از آنکه هیلاری کلینتون همسر رئیس‌جمهور سابق آمریکا از آنان پرسید: آیا آمادگی پایان دادن به جنگ عراق و احیای آبروی آمریکا در سراسر جهان را دارید؟ نظر مثبت خود را با تشویق‌های مکرر اعلام کردند.

اوهایو از ایالت‌های کلیدی آمریکا در عرصه سیاست داخلی این کشور محسوب می‌شود و از سال 1900 تنها دو دموکرات تونسته‌اند بدون حضور در این ایالت به مقام ریاست‌جمهوری برسند و از حزب جمهوری‌خواه نیز تنها دو جمهوری‌خواه با نادیده گرفتن ایالت اوهایو توانسته‌اند به کاخ سفید راه پیدا کنند.

این ایالت در انتخابات 2004 مجدداً به ابقای بوش پسر رای داد اما دموکرات‌ها امیدوارند در انتخابات 2008 مانند زمان ریاست جمهوری بیل کلینتون آرای این ایالت را از آن خود کنند.

البته هیلاری کلینتون باید برای اطمینان از کاندیداتوری خود در انتخابات ریاست‌جمهوری ابتدا در انتخابات درون حزبی دموکرات‌ها در برابر رقبای هم حزبی به پیروزی برسد.

کد خبر 21881

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز