گروه شهری: با تجهیز 4 خط اتوبوس تندرو به سیستم کارتخوان، به‌زودی تمام ایستگاه‌های خطوط اتوبوس‌های تندرو به دستگاه‌های کارتخوان مجهز می‌شوند.

پیمان سنندجی مدیرعامل شرکت واحد تهران و حومه با بیان اینکه استفاده از این سیستم ظرفیت بسیار مناسبی را برای صرفه‌جویی در زمان و بودجه فراهم می‌آورد، گفت: شرکت واحد یک ظرفیت بالقوه برای نهادینه‌کردن فرهنگ و نیز اجرای سیستم‌های الکترونیکی است. از طرفی اجرای سیستم‌های الکترونیکی مانند برنامه زمانبندی حرکت اتوبوس‌ها با استقبال گسترده شهروندان همراه شده است. وی در ادامه با اشاره به روند تجهیز ایستگاه‌های خطوط اتوبوس‌های تندرو به دستگاه‌های کارتخوان افزود:

در همین راستا ایستگاه‌های بعضی از خطوط اتوبوس‌های تندرو که تا‌کنون به دستگاه‌های کارتخوان مجهز نبوده‌اند به این دستگاه‌ها مجهز خواهند شد. خطوطی نظیر خطوط 2، 4 و 7 به دستگاه‌های کارتخوان مجهز هستند اما برای اینکه وقت کمتری از شهروندان ضایع شود و به‌منظور حذف سیستم ریالی به‌زودی همه ایستگاه‌ها به دستگاه‌های کارتخوان مجهز می‌شوند.
سنندجی همچنین درخصوص برنامه هوشمند‌سازی‌ سیستم‌های شرکت واحد بیان کرد:

یکی از برنامه‌های هوشمند‌سازی‌؛ برنامه زمانبندی اتوبوس‌هاست که به‌طور پایلوت در مناطق 20، 16 و 5 به اجرا گذاشته شده است؛ برنامه‌ای که با استقبال گسترده شهروندان همراه بوده است و قصد داریم که این برنامه را در تمام مناطق تهران تسری دهیم و هم‌اکنون هم در چند منطقه دیگر سیستم‌های این برنامه در حال نصب است. اجرای برنامه زمانبندی در گام نخست با اجرای سیستم پیامکی همراه بوده به‌صورتی که با ارسال شماره ایستگاه به سامانه پیامکی شرکت واحد زمان رسیدن اتوبوس به ایستگاه و زمان رسیدن به ایستگاه بعد به اطلاع شهروندان می‌رسد. در گام دوم نصب تابلوهای دیجیتال در دستور کار است که این تابلوها اطلاعات را به‌صورت آنلاین در اختیار شهروندان قرار می‌دهند. نصب این تابلوها هم در دست اجراست.

مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی درخصوص بهره‌گیری از سیستم‌های آی‌تی در شرکت واحد خاطرنشان کرد: سیستم آی‌تی فواید بسیاری دارد که صرفه‌جویی در هزینه و زمان بارز‌ترین مشخصه آن است. امروز از این سیستم در خودروهای امدادرسان، در مراکز تعمیرگاهی و در اطلاعات مرکز فرمان ما استفاده می‌شود و به‌نوعی می‌توان گفت شرکت واحد در این زمینه پیشرو بوده است.

به‌طور مثال وقتی اتوبوسی دچار نقص فنی می‌شود و راننده به مرکز تعمیرگاهی مراجعه می‌کند می‌تواند با ارسال پیامک از زمان پشت خط ماندن آگاهی یابد که می‌تواند از این زمان برای رفع عیب دیگر خودرو استفاده کند یا درخصوص امداد خودرو که کنترل لحظه به لحظه اتوبوس‌ها را میسر ساخته است. وی در پایان اظهار کرد: سیستم آی‌تی شاخه‌های مختلفی دارد که بهره‌گیری از آن می‌تواند در ارائه خدمات‌دهی مناسب به شهروندان مفید باشد. هم‌اکنون در شرکت واحد علاوه بر موارد ذکر شده در آموزش رانندگان با دستگاه‌های سیمیلاتور از این سیستم هم استفاده شده که تأثیرات بسزایی در کاهش تصادفات و افزایش ایمنی داشته است.

کد خبر 218799
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز