همشهری آنلاین: پاپ فرانسیس رهبر مذهبی کاتولیک ها با اعتراف به وجود جریان فساد و لابی همجنس گرایان در واتیکان، این روند را مورد اعتراض قرار داد و بر ناتوانی خود در مبارزه با این پدیده ها تاکید کرد.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رسمی ایتالیا (آنسا)، خورخه ماریو برگولیو ملقب به پاپ فرانسیس در دیدار با نمایندگان کنفدراسیون مذهبی آمریکای لاتین، اذعان داشت که در واتیکان یک جریان فساد و حتی لابی همجنس گرایان وجود دارد.

واتیکان از دهها سال پیش گرفتار بحران های گسترده سوءاستفاده های مالی، اخلاقی و بویژه آزار جنسی کودکان تحت آموزش در کلیساهای این مذهب در کشورهای مختلف بویژه آمریکا و اروپایی است که تاکنون پرداخت میلیون ها دلار غرامت و برکناری برخی دست اندرکاران را در پی داشته است.

کارشناسان، بیشترین عامل همجنس گرایی بین خادمان کلیسای کاتولیک را وجود قانون قدیمی منع ازدواج کشیشان و خواهران دینی می دانند که براساس نظریه وقف کامل عمر و توان خدمتگزاران به خدا و حضرت عیسی مسیح (ع) به سختی اجرا می شود و متخلفین از این مقررات باید از همسر خود جدا شوند یا اینکه از کلیسای کاتولیک اخراج خواهند شد.

به گزارش آنسا، رهبر مذهبی کاتولیک ها گفت: در واتیکان افزون بر افراد خوب و مقدس، یک جریان فساد و لابی همجنس گرایان وجود دارد و این واقعیتی است که باید دید چه اقدامی می توان انجام داد.

پاپ افزود: من قادر به انجام اصلاحات مدیریتی (در این زمینه) نیستم، زیرا بسیار نامنظم هستم ولی این کار را به کمیسیون کاردینال ها مورد اعتماد واگذار کرده ام، زیرا نظم دارند و می توانند اصلاحات لازم را انجام دهند.

بنا بر این گزارش، کشیش فدریکو لومباردی مدیر رادیو واتیکان در این زمینه هیچ توضیحی نداده است.

کد خبر 218549
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز