همشهری آنلاین: دومین روز اعتصاب مهندسان پرواز فرودگاه‌های فرانسه در اعتراض به طرح متمرکز کردن کنترل حریم هوایی اروپا، لغو صدها پرواز در این کشور را به دنبال داشت.

اعتصاب مهندسان پرواز فرودگاه‌های فرانسه

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از نشریه آمریکایی «نیویورک‌تایمز»، در پی اعتصاب در فرودگاه‌های فرانسه، روز چهار شنبه نیمی از پروازهای این کشور لغو شدند.

بر اساس این گزارش، ‌کارکنان فرودگاه‌های مختلف فرانسه با آغاز یک اعتصاب سه روزه علیه اجرای طرح آسمان اروپایی واحد، از روز سه شنبه دست از کار کشیدند. با این اعتصاب صدها پرواز در فرودگاه‌های سراسر فرانسه لغو شد.مقامات مسئول اعلام کردند که از 7650 پرواز برنامه ریزی شده برای روز سه شنبه، حدود 1880 پرواز لغو شده است.

«فیلیپ بیول» دبیر سندیکای کارکنان مرکز کنترل ترافیک هوایی در این مورد گفت: «کمیسیون اروپا می‌خواهد هزینه‌ها و دستمزدهایی که به کنترل ترافیک هوایی در فرانسه مربوط می‌شود را کاهش دهد. در نتیجه درآمد شرکت‌های هوایی پایین آمده و اجازه خرید ابزار مجهز به فن‌آوری‌های جدید را به ما نمی‌دهد.»

بنا به گزارش منابع حمل و نقل هوایی، این اعتصاب بر آماده سازی جدیدترین جت مسافربری اروپا یعنی ایرباس ای350 نیز تاثیر منفی گذارده است.

فرانسه اعتصاب پس از اعتصاب - سوت قطارها خاموش می شود

از سوی دیگر همزمان با گذشت دومین روز از اعتصاب سه روزه کارکنان برج مراقبت پرواز در فرانسه که لغو و اختلال پروازهای بسیاری را در پی داشته است شرکت ملی راه آهن فرانسه (SNCF) نیز اعلام کرد با فراخوان عمومی اتحادیه صنفی این حوزه، حدود 60 درصد قطارهای سریع السیر بین شهری پنجشنبه (فردا) در ایستگاه خواهند ماند.

به گزارش ایرنا، اتحادیه های صنفی در فراخوان عمومی خود هدف این اقدام را اعتراض به طرح اصلاحات دولت سوسیالیست فرانسه در حوزه راه آهن اعلام کرده اند.

در اجرای قانون سرویس حداقلی، اتحادیه ها مجبورند 48 ساعت پیش از اجرای برنامه اعتصاب اطلاع رسانی کنند تا تدابیر لازم برای کاهش پیامدهای آن از طرف مقامات انجام گیرد.

دولت راستگرای پیشین فرانسه در پی گسترش اعتراض و اعتصابات عمومی در سطح شبکه حمل و نقل و همچنین آموزش پرورش کشور طرح سرویس حداقلی را به تصویب رساند.

همزمان با علام برنامه اعتصاب شبکه ریلی، کارکنان برج های مراقبت پروازی فرانسه نیز با هدف عملی کردن خواسته های خود، اعتصاب عمومی سه روزه ای را آغاز کرده اند که سبب لغو شمار زیادی از پروازها و سرگردانی مسافران به مقاصد مختلف در سطح فرودگاههای بین المللی شده است.

کد خبر 218546
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز