سه‌شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۷
۰ نفر

گروه حوادث: آتش‌نشان جوان شوشتری هنگامی که قصد نجات اعضای خانواده‌ای از محاصره دود و آتش را داشت، بر اثر برق‌گرفتگی به شهادت رسید.

آتش نشان

ساعت 17:45بعد از ظهر دوشنبه 20خردادماه، آتش‌نشانان شهرستان شوشتر در استان خوزستان در جریان آتش سوزی در یک خانه مسکونی قرار گرفتند و راهی محل حادثه شدند.بررسی‌ها نشان می‌داد مرد صاحبخانه در داخل حیاط خانه و مقابل در ورودی در حال پرکردن مخزن گاز خودرواش با کپسول گاز ال پی جی بود که به‌دلیل غیراستاندارد بودن مخزن گاز، در هنگام استارت زدن، ناگهان ماشین او منفجر شده و آتش به ساختمان همسایه نیز سرایت کرده بود.

از آنجا که خودرو در مقابل در ورودی خانه بود، امکان ورود به ساختمان وجود نداشت و این در حالی بود که ساکنان ساختمان نیز به‌دلیل اینکه نمی‌توانستند از خانه خارج شوند، در محاصره دود و آتش گرفتار شده بودند. آتش‌نشانان با مشاهده این صحنه به سرعت دست به‌کار شدند و بعد از قطع کردن کنتور برق و گاز، با استفاده از لوله‌های آبرسانی سرگرم خاموش کردن آتشی شدند که شعله‌های آن هر لحظه بیشتر و بیشتر می‌شد.

در این میان گروهی دیگر از آنها برای نجات ساکنان گرفتار در داخل خانه دست به‌کار شدند و دریافتند که تنها راه ورود به خانه و نجات ساکنان، از طریق پشت بام است. بلافاصله نردبان آتش‌نشانی روی لبه پشت بام قرار گرفت و یکی از آتش‌نشانان جوان به نام حسین درویشی از آن بالا رفت تا خودش را به پشت بام برساند و بعد از ورود به داخل خانه، ساکنان را از محاصره شعله‌های آتش نجات دهد. او اما خبر نداشت که شعله‌های آتش باعث شده یک رشته از کابل برق فشار قوی از تیر چراغ برق جدا شده و با برخورد با میله‌ای آهنی که به پشت بام منتهی می‌شد، باعث جریان افتادن برق در لبه پشت بام شده بود.

جوان آتش‌نشان بعد از اینکه از نردبان بالا رفت و روی پشت بام قرار گرفت ناگهان به‌خاطر تماس دستش با لبه فلزی، دچار برق‌گرفتگی شد و روی پشت بام افتاد. همکاران حسین با دیدن این صحنه متوجه ماجرا شدند و بعد از قطع جریان برق او را به بیمارستان انتقال دادند. همزمان گروه دیگری از آتش‌نشان توانستند با خاموش کردن شعله‌های آتش، ساکنان خانه را از محل حادثه دور کرده و آنها را از مرگ نجات دهند.

درحالی‌که مرد صاحبخانه در هنگام انفجار مخزن گاز خودرواش دچار سوختگی شدید شده بود، وی نیز به بیمارستان انتقال یافت و تلاش پزشکان برای نجات جان او و آتش‌نشان فداکار شروع شد. اما در همان معاینات اولیه مشخص شد که حسین درویشی، آتش‌نشان 24ساله شوشتری بر اثر شدت برق‌گرفتگی جانش را از دست داده است.

برادر آتش‌نشان فداکار روز گذشته در گفت‌وگو با خبرنگار همشهری گفت: حسین حدود 8‌ماه بود که وارد آتش‌نشانی شده بود. قبل از آن کار آزاد می‌کرد و وقتی در آزمون آتش‌نشانی شرکت کرد، قبول شد و دوره آموزشی را پشت سر گذاشت، کارش را شروع کرد. او چند سال پیش ازدواج کرده بود و یک دختر 4ساله داشت و روزی که این حادثه رخ داد، سالگرد تولد دخترش بود و آنها می‌خواستند برایش جشن تولد بگیرند.

براساس این گزارش پس از مرگ دلخراش آتش‌نشان فداکار، پیکر او امروز طی مراسمی در شهر شوشتر تشییع و در حضور خانواده و دختر 4ساله‌اش به خاک سپرده می‌شود. این در حالی است که صاحب خودروی منفجر شده نیز در حال حاضر در بیمارستان بستری است و گفته شده که دچار 70درصد سوختگی شده و به همین دلیل در شرایط سختی قرار دارد.

کد خبر 218367
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز