همشهری آنلاین: اولیای‌دم یکی از کشته‌شدگان کهریزک گفت: پرونده کهریزک حجیم است و حکم آن نیز حکم بزرگی خواهد شد.

عبدالحسین روح‌الامینی در جمع خبرنگاران در مورد رسیدگی به پرونده کهریزک، اظهار کرد: این پرونده حجیم است و حکم آن نیز حکم بزرگی خواهد شد به همین دلیل نوشتن حکم طول می‌کشد و احتمالا حکم چند خطی نخواهد بود. ما چند روز است هرچه سراغ می‌گیریم می‌گویند در حال نوشته شدن است.

به گزارش ایسنا؛ خبرنگاری از روح‌الامینی پرسید که گفته شده قاضی مدیرخراسانی ختم رسیدگی را اعلام نکرده‌ که روح‌الامینی در این مورد گفت: نمی‌دانم؛ شاید ملاحظه ایامی که در آن هستیم را کردند ولی به نظر من قوه قضاییه ملاحظه این مسائل را نمی‌کند.

اولیای‌دم یکی از کشته‌شدگان کهریزک ادامه داد: با تاکید بر اینکه برای ما میزان و نوع حکم مهم نیست، گفت: مهم برای ما این است که افرادی که آن جنایت را مرتکب شدند و همچنین دست‌اندرکاران، محکوم شوند. میزان مجازات مهم نیست مهم‌تر برای ما این است که ختم رسیدگی اعلام شود و قضاوت شود.

از روح‌الامینی پرسیده شد برخی می‌گویند متهمان اصلی این پرونده در دادگاه نظامی محکوم شده‌اند و بنابراین نباید منتظر حکم قابل توجهی باشیم که روح ‌الامینی در این مورد گفت: آن‌ها مباشر بودند و برای ما میزان مجازات مهم نیست، زیرا این کار، کاری قضایی و تخصصی است و به هر ترتیب مباشر را اعدام یا قصاص می‌کنند و معاون نیز طبق قانون از سه تا 15 سال به زندان می‌رود و یکی از مجازات‌ها در این راستا انفصال از خدمات دولتی است که این موضوع مهمی است.

وی با بیان این که اصل قضاوت برای ما مهم است، گفت: اگر حکم ناعادلانه بود اعتراض می‌کنیم، زیرا فرصت اعتراض هم برای ما و هم برای متهمان وجود دارد.

کد خبر 218296
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز