همشهری آنلاین: روزنامه انگلیسی دیلی تلگراف تأکید کرد که قطر به زودی شاهد انتقال قدرت از امیر این شیخ نشین به ولیعهد 33 ساله‌اش خواهد بود.

شیخ حمد بن خلیفه آل ثانی

به گزارش خبرگزاری فارس روزنامه انگلیسی «دیلی تلگراف»، تأکید کرد که «شیخ حمد بن خلیفه آل ثانی» امیر قطر به زودی قدرت را به «شیخ تمیم بن حمد» ولیعهد و پسر 33 ساله‌اش تحویل خواهد داد.

مقامات بلند پایه قطری به همپیمانان خارجی خود تأکید کرده‌اند که وقت آن فرا رسیده که ولیعهد قدرت را در این شیخ نشین به عهده بگیرد.

پیشتر فارس به نقل از منابع مطلع در قطر از کناره گیری غیر رسمی امیر قطر از قدرت خبر داده بود.

بر اساس این طرح که قرار است تا پایان ماه جاری میلادی اجرا شود «حمد بن جاسم بن حمد آل ثانی» نخست وزیر قطر از قدرت کنار گذاشته خواهد شد و بعد از چند هفته دیوان پادشاهی این کشور خبر کناره گیری شیخ حمد را از قدرت به دلیل مشکلات جسمی اعلام خواهد کرد و به این ترتیب ولیعهد قدرت را در دست خواهد گرفت.

این روزنامه انگلیسی همچنین درباره رویکرد سیاسی قطر بعد از روی کار آمدن شیخ تمیم افزود: با وجود اینکه دیپلمات‌ها و مقامات کشورهای دیگر به خوبی ولیعهد را می‌شناسند و روابط خوبی میان او و ارتش‌های کشورهای غربی وجود دارد اما باز هم گمانه‌هایی درباره رویکرد سیاسی دوحه در آینده وجود دارد.

دیلی تلگراف به نقل از کارشناسان تأکید کرد که ممکن است رابطه شیخ تمیم که در بریتانیا تحصیل کرده با اخوان المسلمین نشان دهد که او ممکن است مانند پدرش و یا نخست وزیر رهبری «لیبرال» نباشد.

امیر قطر در سال 1995 از فرصت سفر پدرش به اروپا استفاده کرد و در انقلابی سفید به قدرت رسید.

شیخ تمیم ولیعهد قطر در سال 1980 به دنیا آمده و فرزند «شیخه موزه» همسر سوم امیر قطر است و از دانشگاه نظامی پادشاهی «ساندهرست» بریتانیا فارغ التحصیل شده است.

شیخ تمیم در حال حاضر رئیس هیئت مدیره سازمان سرمایه گذاری و رئیس کمیته المپیک قطر را به عهده دارد.

کد خبر 218184
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز