مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: سیارکی به اندازه یک کامیون، روز شنبه (18 خرداد) از فاصله چهار برابر نزدیک‌تر از ماه، از کنار زمین عبور کرد

عبور سیارکی دیگر از نزدیکی زمین

به گزارش ایسنا، ناسا اعلام کرد که سیارک 2013 LR6 در ساعت 04:42 به وقت گرینویچ، روز شنبه از حدود 104 هزار کیلومتری اقیانوس جنوبی استرالیا عبور کرد.

به گفته این سازمان، این سیارک 10 متری خطری برای زمین ایجاد نکرده است.

هفته پیش سیارک 2.7 کیلومتری QE2 به همراه قمرش از فاصله 5.8 میلیون کیلومتری زمین عبور کرد.

همچنین در روز 15 فوریه(27 بهمن) یک سیارک کوچک در جو بالای شهر چلیابینسک روسیه منفجر شد که آسیب به بیش از 1500 تن در اثر برخورد شیشه و ضایعات پرنده به همراه داشت. در همان روز یک سیارک غیر مرتبط دیگر از فاصله حدود 27.5 هزار کیلومتری زمین عبور کرد که نزدیک‌تر از شبکه‌های ماهواره‌های ارتباطی اطراف زمین است.

ناسا از کشف حدود 95 درصد از سیارک‌های بزرگ با قطر یک کیلومتر یا بزرگ‌تر با مدارهایی خبر داده که آنها را نسبتا به زمین نزدیک می‌کنند.

یک جسم با همین اندازه حدود 65 میلیون سال قبل در محل فعلی شبه‌جزیره یوکاتان مکزیک برخورد کرده بود که به باور دانشمندان، منجر به تغییر آب‌ و هوایی مسئول انقراض دایناسورها و بسیاری از اشکال حیات زمین شده است.

در حال حاضر ناسا و دیگر سازمان‌های پژوهشی به همراه شرکت‌های خصوصی در حال کار برای پیگیری اجسام کوچک‌تر نزدیک زمین هستند.

کد خبر 218134
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز