شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۱۲:۵۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: مفقود شدن سه سرباز آمریکایی در عراق موضوع جدیدی‌است که مقامات ارتش این کشور در عراق را به تکاپو واداشته‌است.

یکی از مقامات ارتش آمریکا روز شنبه12 مه(22 اردیبهشت)اعلام کرد: نیرو‌های ارتش این کشور در حال جستجو برای آگاهی یافتن از سرنوشت سه سرباز آمریکایی در غرب بغداد پس از انجام یک عملیات نظامی هستند.

به گزارش سی ان ان، این مقام آمریکایی در سخنان خود اعلام نکرد که آنها ناپدید شده‌اند، او گفت: آنها سه سرباز وظیفه ارتش آمریکا بودند که ارتش این کشور از موقعیت آنها اطلاعی ندارد.

واژه غرب بغداد که این مقام آمریکایی به کار برده واژه‌ای کلی و گنگ و مبهم است و از نظر جغرافیایی غرب بغداد مناطق حومه این شهر تا استان انبار را در برمی‌گیرد.

اما گزارش دیگری از سی ان ان حاکی است این 3 سرباز همزمان با کشته شدن پنج سرباز آمریکایی دیگر ناپدید شده‌اند.

این 5 نظامی آمریکایی در جریان یک حمله در نزدیکی شهر محمودیه کشته شدند. سی ان ان همچنین در آخرین گزارش خود از وضعیت سربازان ناپدید شده عراقی نوشته‌ است که آن‌ها نیز درجریان حمله‌ای که در محمودیه رخ داده ناپدید شده‌اند.

خبر ناپدید شدن این سه سرباز آمریکایی در حالی انتشار می‌یابد که روز جمعه 11 مه(21 اردیبهشت) نیز فرمانده مسوءل عملیات ارتش آمریکا در شمال عراق اعلام کرده بود: ارتش این کشور برای مهار خشونت‌ها در استان‌های شمالی عراق به نیرو‌های بیشتری نیاز دارد.

ژنرال بنجامین آر. میکسون فرمانده نیرو‌های پیاده آمریکا در شمال عراق گفته بود:من از نیرو‌های زیادی در استان دیاله برای برقراری امنیت  برخوردار نیستم.

کد خبر 21813

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز